Kods | BM0062 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Procesu vadības metodes un līdzekļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kaņeps, Agrita Eiduka, Vladislavs Jevstigņejevs, Inga Ļašenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā iespējams iegūt pamatzināšanas automātiskas vadības teorijā un prasmes vadības sistēmu projektēšanā, vadības aparatūras izvēlē un to izmantošanā. Studiju kurss paredzēts studiju nobeiguma daļā, kad apgūts vairums citu inženierzinātnēs balstīto studiju kursu, un studentiem jau ir samērā plašs redzes loks mašīnbūvē, elektronikā un skaitļošanā, kas nepieciešamas, lai spētu saprast un izprojektēt vadības sistēmas. Studiju kursā aplūkojamā pamattēmas ir: vadības būtība un veidi; vadības sistēmu modeļi un to klasifikācija; procesu norises aprakstīšana atšķirīgās fizikālās sistēmās - mehāniskās, elektriskās, termiskās, u.c.; procesu vadība un norises analīze nepārtraukta laika un frekvenču apgabalos; Laplasa pārveidojumi; elektronisko vadības sistēmu tehniskie līdzekļi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošiem prasmi veikt automātiski vadāmu sistēmu analīzi un sintēzi, par pamatu izmantojot automātiskas vadības teorijas (Automatic Cotrol) atziņas. Studiju kursa uzdevumi ir nodrošināt spēju pareizi matemātiski aprakstīt fizikālo procesu, izstrādāt tam piemēroto vadības algoritmu un novērtēt to darbības kvalitāti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj dod inženiertehnisko sistēmu procesu matemātisko aprakstu. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, eksāmens.
Kritēriji: spēj no pamatblokiem sastādīt matemātiskos modeļus mehāniskām, elektriskām termiskam sistēmām. Spēj atrisināt pirmās un otrās kārtas diferenciālvienādojumus. - Pārbaudes veids: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: spēj noteikt pirmās un otrās kārtas sistēmu izejas signālu atbilstošam ieejas signālam. Spēj noteikt procesu frekvenču raksturojumu un stabilitāti. - Pārbaudes veids: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot amplitūdas, fāzes un frekvences raksturojumus. Spēj piemeklēt vadības aparatūras līdzekļus. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj novērtēt devējus, ko izmanto pozīcijas, ātruma, spēka, spiediena, šķidruma plūsmas un temperatūras mērīšanai; izskaidrot vadības vārstu darbības principus. Spēj izstrādāt vadības sistēmas blokshēmu un analizēt tās darbību, modelējot ar MatLab Simulink. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj izveidot vadības sistēmas modeli Simulink programmā, definēt dažādus ieejas signāla veidus, izskaidrot izejas signālu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 40%
Praktiskie darbi un patstāvīgie darbi - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, fizika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|