Kods | DA3124 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Masas pārneses tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Stunda-Zujeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par masas pārneses tehnoloģijām, piemēram, sorbcijas, kristalizācijas, žāvēšanas, ekstrakcijas un citos procesos, kuros ir fāžu robežvirsma. Studējošais iegūst zināšanas par masas pārneses modeļiem un to izmantošanu ķīmijas tehnoloģijas procesu optimizācijā, masas pārneses aparātu tipiem, tehnoloģijas attīstības tendencēm. Mācību darbs ir orientēts uz zināšanu praktisko pielietošanu, gan modelējot procesu, gan patstāvīgi un komandā darbojoties laboratorijā, piemēram, veicot procesa analīzi, aprēķinus, sakarību novērošanu un secinājumu izdarīšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt prasmes atlasīt informāciju un modelēt procesus, spējas plānot praktisko darbu atbilstoši izvirzītajam mērķim, izkopt tādas kompetences kā kritiski domāt, sadarboties, patstāvīgi sagatavoties un veikt darbu laboratorijā, analizēt paveikto, secināt un prezentēt darba rezultātus. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt padziļinātu izpratni par masas pārneses tehnoloģijām, piemēram, sorbcijas, kristalizācijas, žāvēšanas, ekstrakcijas un citos procesos, kuros ir fāžu robežvirsma; - sniegt pamatprasmes pielietot masas pārneses modeļus ķīmijas tehnoloģijas procesu optimizācijā, masas pārneses aparātu vispārīgiem tipiem, tehnoloģijas attīstības tendencēm; - pilnveidot prasmes atlasīt literatūru atbilstoši mērķim, plānot savu darbu un tam nepieciešamos resursus, veikt procesa analīzi, aprēķinus, novērot sakarības un izdarīt secinājumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un izprot masas pārneses tehnoloģijas pamatteorijas un procesus. - Pārbaudes veidi: eksāmens.
Kritēriji: spēj nosaukt, izskaidrot, dot piemērus un veikt aprēķinus atbilstoši masas pārneses tehnoloģijas pamatteorijām un procesiem. Spēj praktiski un teorētiski pielietot zināšanas un izpratni par masas pārneses tehnoloģijas pamatteorijām un procesiem praksē. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darba teorētiskais pamatojums un aprēķinu piemēri. Kritēriji: prot atlasīt literatūru, aprēķināt (modelēt) procesa parametrus, plānot darbam nepieciešamos resursus. Spēj patstāvīgi plānot, iegūt, strukturēt, analizēt un ieviest masas pārneses tehnoloģijas pamatteorijas laboratorijas vidē. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darba eksperimentālā daļa. Kritēriji: spēj patstāvīgi plānot, iegūt, strukturēt, analizēt un ieviest masas pārneses tehnoloģijas pamatteorijas laboratorijas vidē. Spēj kvalitatīvi sagatavot apkopojumu par laboratorijas darbu rezultātiem un spriest par iegūto rezultātu pareizību un kvalitāti gan saviem, gan kursabiedru laboratorijas darbiem. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darba prezentācija. Kritēriji: spēj apstrādāt iegūtos rezultātus un tos interpretēt, spēj formulēt, apkopot un salīdzināt laboratorijas darbos iegūtos rezultātus ziņojumā un prezentēt tos, spēj atbildēt uz jautājumiem un uzdot tādus par kursa biedru darbiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darba teorētiskais pamatojums un aprēķinu piemēri - 30%
Laboratorijas darba eksperimentālā daļa un prezentācija - 40% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, ķīmijas tehnoloģijas procesi un aparāti (pamati). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|