Kods | DA3123 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltuma apmaiņas procesi un iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jurijs Ozoliņš, Agnese Stunda-Zujeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par siltuma apmaiņas procesu veidiem ķīmiskajā tehnoloģijā: siltuma vadīšana, siltuma atdeve, siltuma starošana, siltumpāreja. Studējošais iegūst papildus zināšanas par siltuma procesu līdzības teoriju, siltuma līdzības kritērijiem un to praktisku pielietošanu. Studiju kursā tiek apgūta atsevišķu siltuma apmaiņas procesu analīze un aprēķins. Dots pārskats par populārākajiem siltuma apmaiņas aparātiem, kas tiek pielietoti ķīmiskās tehnoloģijas procesos: siltuma rekuperatori un siltuma reģeneratori, aplūkota to uzbūve un darbības principi, siltummaiņu aprēķinu metodika.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un kompetences par nozīmīgākajiem siltuma apmaiņas procesiem ķīmiskajā tehnoloģijā. Kursa uzdevumi ir izkopt prasmes un iemaņas veikt ķīmijas tehnoloģisko procesu siltumtehniskos aprēķinus, realizēt nepieciešamo siltuma apmaiņas iekārtu tehnoloģiskos aprēķinus, to salīdzinošo izvērtējumu un izvēli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt atsevišķus siltuma apmaiņas procesus: siltuma vadīšana, siltuma atdeve, siltuma starošana, siltuma pāreja. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: eksāmens.
Kritēriji: spēj teorētiski pamatot atsevišķos siltuma apmaiņas procesus, salīdzināt tos un veikt aprēķinus. Spēj veikt siltumtehniskos aprēķinus, kas saistīti ar siltuma vadīšanas procesiem: siltuma zudumi no iekārtām un cauruļvadiem, nepieciešamais siltuma izolācijas biezums. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: eksāmens, praktiskais darbs. Kritēriji: spēj aprēķināt un izvēlēties konkrētai iekārtai optimālo siltumizolācijas materiālu. Spēj analizēt dažādus siltuma atdeves gadījumus, piemērot atbilstošus kriteriālos vienādojumus siltuma atdeves koeficientu noteikšanai. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: eksāmens. Kritēriji: spēj noteikt konkrēto siltuma atdeves veidu, piemērot tam atbilstošu kriteriālo vienādojumu un aprēķināt siltuma atdeves koeficientu. Studenti izprot dažādu siltuma apmaiņas aparātu konstrukcijas un to darbības principus, students veicis individuālo siltummaiņa tehnoloģisko aprēķinu un izvēli pēc pasniedzēja norādījuma. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: eksāmens, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: spēj pamatot izvēlēto aprēķina metodi un siltummaiņa izvēli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālā darba prezentācija - 20%
Praktiskie darbi - 30% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas fizikā un matemātikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|