Kods | DA3105 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Neorganiskā ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Reinis Drunka, Līga Orlova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 13.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz studentiem padziļinātas zināšanas par neorganisko savienojumu īpašībām, iegūšanas metodēm un pielietojumu dažādās nozarēs. Studiju kursā apskata sakarības starp elementu un savienojumu uzbūvi un to īpašībām. Studentiem tiek sniegts ieskats par svarīgākajiem katram ķīmiskajam elementam raksturīgajiem savienojumiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem padziļinātas zināšanas neorganiskajā ķīmijā. Studiju kursa uzdevumi: - radīt izpratni par darba drošības prasībām laboratorijā, strādājot ar dažādām neorganiskām vielām; - radīt izpratni par sakarībām starp elementu grupu atrašanās vietu periodiskajā sistēmā, vielas uzbūvi un īpašībām; - sniegt zināšanas par tautsaimniecībai svarīgāko neorganisko vielu iegūšanas metodēm un lietojumu; - attīstīt spēju aprakstīt novērojumus darba protokolos, sastādīt atbilstošus ķīmisko reakciju vienādojumus un izdarīt secinājumus par savienojumu īpašībām, kā arī argumentēti aizstāvēt savu viedokli; - attīstīt prasmi atrast un apkopot informāciju par interesējošo neorganisko vielu mācību un zinātniskajā literatūrā, zinātnisko rakstu datu bāzēs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina neorganiskās ķīmijas pamatteorijas, aprēķinu metodes un ķīmisko reakciju vienādojumu sastādīšanas principus. - Pārbaudes veidi: sekmīgs vērtējums kolokvijos, laboratorijas darbos, eksāmenā.
Kritēriji: students prot nosaukt dažādus neorganiskus savienojumus, aprakstīt to uzbūvi, prognozēt ķīmiskās un fizikālās īpašības. Pārzina ķīmiskajiem elementiem raksturīgo svarīgāko savienojumu īpašības un pielietojumu. Pārzina un ievēro darba drošības prasības laboratorijā, strādājot ar dažādām neorganiskajām vielām. Prot patstāvīgi vai grupā veikt vienkāršu un sarežģītu neorganisko vielu iegūšanu, attīrīšanu, kristalizāciju un pēcapstrādi. - Pārbaudes veidi: sekmīgi nokārtoti un aizstāvēti laboratorijas darbi. Kritēriji: students spēj laboratorijā darboties gan patstāvīgi, gan grupā, ievēro darba drošības prasības un pārzina galvenās neorganisko vielu sintēzes metodes un to etapus. Spēj patstāvīgi atrast un apkopot informāciju dažādos zinātniskās un mācību literatūras avotos par interesējošu tēmu. - Pārbaudes veidi: sagatavots un prezentēts referāts. Sekmīgi nokārtoti un aizstāvēti laboratorijas darbi. Sekmīgi veikti mājasdarbi. Sekmīgs vērtējums par darbu semināros. Kritēriji: prot analizēt literatūru un izdarīt secinājumus, balstoties uz lekcijās un laboratorijas darbos gūtajām zināšanām. Spēj iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot laboratorijas praktisko darbu veikšanā. - Pārbaudes veidi: sekmīgi nokārtoti un aizstāvēti laboratorijas darbi. Kritēriji: students spēj aprakstīt novērojumus un izskaidrot fizikālos un ķīmiskos procesus, kas notiek ar neorganiskajiem savienojumiem dažādu reakciju laikā. Spēj sava darba rezultātus argumentēti prezentēt pasniedzējam un kursa biedriem. - Pārbaudes veidi: sekmīgi nokārtoti un aizstāvēti laboratorijas darbi. Sekmīgs vērtējums par darbu semināros. Kritēriji: students spēj sagatavot prezentāciju par iegūtajiem rezultātiem, kurā ir ietverti visi nepieciešamie dati un to skaidrojumi, spēj atbildēt uz jautājumiem par tiem. Pārzina neorganisko materiālu attīstības tendences. - Pārbaudes veidi: sagatavots un prezentēts referāts. Sekmīgi nokārtoti kolokviji un eksāmens. Kritēriji: prot izskaidrot svarīgākās neorganisko materiālu attīstības tendences, to iegūšanas metodes un var nosaukt galvenās pielietojuma jomas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi, kolokviji - 25%
Laboratorijas darbi - 25% Mājasdarbi, referāts - 10% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas vispārīgajā ķīmijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|