Kods | IV0062 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Makroekonomisko procesu modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remigijs Počs, Velga Ozoliņa, Astra Auziņa-Emsiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Makroekonomiskās modelēšanas jēdziens. Makroekonomisko modeļu struktūra un veidi. Makroekonomisko modeļu galvenās komponentes. Modeļu informatīvais nodrošinājums un vienādojumu specifikācija. Modeļu izstrādāšana un modelēšanas rezultātu analīze. Prognožu izstrādāšana ar modeļu palīdzību. Makroekonomisko modeļu pielietošana ekonomiskajā, fiskālajā un monetārajā politikā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar makroekonomiskajiem modeļiem un tajos izmantotajām sakarībām. Veidot prasmi izvēlēties piemērotākās makroekonometriskajā modelī iekļaujamās sakarības konkrētas problēmas pētīšanai. Veidot prasmi izstrādāt makroekonometrisku modeli, izmantojot programmu EViews, kā arī izstrādāt scenāriju nosacījumus un iegūt modelēšanas rezultātus. Veidot prasmi analizēt iegūtos rezultātus un pielietot tos ekonomisko procesu analīzē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj nosaukt un izskaidrot makroekonomisko modeļu izmantošanas mērķus un uzdevumus. - Tests, diskusija, eksāmens. Students zina dažādus modeļu klasifikācijas veidus un spēj konkrētu modeli raksturot pēc dažādām klasifikācijas pazīmēm. - Tests, diskusija, uzdevumi, eksāmens. Students spēj izveidot vienkāršu modeli, raksturot tā darbības principus un attēlot to shematiski. - Laboratorijas darbi, uzdevumi, eksāmens. Students zina galveno makroekonomisko rādītāju ietekmējošos faktorus, to ietekmes virzienu, un spēj izvēlēties atbilstošākos konkrētu vienādojumu veidošanas procesā. - Tests, laboratorijas darbi, uzdevumi, eksāmens. Students spēj izstrādāt prognozēšanas scenārijus un iegūt modelēšanas rezultātus, izmantojot programmu EViews. - Laboratorijas darbi. Students spēj novērtēt, kā makroekonomiskos modeļus iespējams izmantot aktuālu problēmu analīzē. - Diskusija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 15%
Praktiskie darbi - 20% Lekciju apmeklējums un aktivitāte - 15% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, datormācība, ekonomika, ekonometrija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|