Kods | IV0055 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Korporatīvā sociālā atbildība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Gaile-Sarkane, Jānis Černajs, Toms Kreicbergs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek izskatīti korporatīvās sociālās atbildības (KSA) attīstības virzieni un nozīme Latvijā un pasaulē. Studiju kurss veltīta tam, lai pētītu sabiedrības uzskatus par uzņēmumu sociālo atbildību, analizējot morālo konfliktu situācijas. Parādītu biznesa ētiku kā starpdisciplināru akadēmisku jomu, sniegtu ieskatu ar biznesu saistītās ētikas problēmās un iepazīstinātu ar mūsdienīgu pieeju biznesa attiecībām raksturīgo problēmu risināšanā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par korporatīvo sociālo atbildību, tās lomu uzņēmējdarbībā un iegūt prasmi novērtēt un analizēt uzņēmuma KSA programmu, sniegt priekšlikumus tās pilnveidošanai, kā arī izveidot KSA ieviešanas plānu uzņēmumā, izmantot iegūtās zināšanas un prasmes ar uzņēmējdarbību saistītu lēmumu pieņemšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti spēj raksturot biznesa ētikas teorijas un principu, spēja praktiski izmantot iegūtās zināšanas. - Vingrinājumi, situācijas, kontroldarbi. Kritēriji: spēja praktiski izmantot iegūtās zināšanas. Studenti izprot kompromisus, ar kādiem uzņēmumam būs jāsastopas, lai kombinētu un vienlaicīgi realizētu savu „pilsonisko” (sociālo) lomu un tiešo komerciālo darbību. Studenti spēj pārveidot šos kompromisus par iespējām gan uzņēmumam, gan sabiedrībai - Grupas projekts – reālas (pēdējo trīs gadu) biznesa situācijas analīze. Rezultātu prezentācija. Eksāmena darbs. Studenti spēj pamatot pieņemtos lēmumus un izprast KSA stratēģijas realizācijas ieguvumus. Studenti prot izmantot iegūtās zināšanas un prasmes ar uzņēmējdarbību saistītu lēmumu pieņemšanā. - Situāciju analīze – KSA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmena darbs. Studenti pārzina galvenos instrumentus, lai veidotu savstarpējās uzticēšanās un cieņas vidi uzņēmumā, īstenotu sociāli atbildīgu uzņēmuma darbības stratēģiju un informētu par to sabiedrību. - Situāciju analīze – KSA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmena darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupas projekts - 40%
Situāciju analīze un darbs auditorijā - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas vadībzinībās un ekonomikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|