Kods | IV0042 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā komunikācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Eriņa, Inga Eriņa, Inga Milēviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studējošie apgūst teorētiskās un praktiskās zināšanas, lai izprastu kvalitatīvas un efektīvas informācijas apmaiņas pamatprincipus un praktiski realizētu tos visa veida komunikācijā ar atsevišķām personām, personu grupām un institūcijām, ievērojot lietišķo kontaktu uzvedības normas un standartus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošajiem teorētisko zināšanu apguvi lietišķajā komunikācijā un veicināt izpratni par teorētisko nostādņu praktisku izmantošanu. Studiju kursa uzdevumi: • veidot izpratni par teorētiskajām nostādnēm efektīvas komunikācijas veidošanā; • veidot izpratni par komunikācijas efektivitāti ietekmējošajiem faktoriem; • attīstīt grupu darbu un argumentēti izteikt savu viedokli, panākt motivētu vienošanos, ievērojot ētikas normas; • attīstīt spēju veidot un sniegt prezentācijas; • attīstīt spēju patstāvīgi izstrādāt un noformēt dokumentus; • veidot praktiskās iemaņas pārstāvēt uzņēmumu un sadarboties ar dažādām ieinteresētajām pusēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina teorētiskās nostādnes efektīvas komunikācijas veidošanā. - 1) Praktiskie darbi grupās.
2) Kontroldarbs.
3) Eksāmens. Izprot komunikāciju efektivitāti ietekmējošos faktorus un spēj novērst "traucējumus" komunikācijas procesā. - 1) 1.patstāvīgais darbs. 2) Praktiskie darbi grupās - spēj atklāt iemeslus informācijas zudumiem un sagrozījumiem komunikācijas procesā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. 3) Kontroldarbs. Spēj strādāt grupā, argumentēti izteikt savu viedokli un panākt motivētu vienošanos, ievērojot ētikas normas. - Lomu spēle - spēj izmantot retoriskās argumentēšanas metodes, atpazīt un novērst komunikācijas partnera negodīgos trikus. Prot sagatavot mutisku ziņojumu un uzstāties ar vai bez stenda referāta. - Grupas darbs - uzstāšanās ar ziņojumu. Spēj atlasīt noderīgu informāciju, spēj izveidot uztverei draudzīgu slaidu materiālu, spēj piesaistīt klausītāju uzmanību un iekļauties paredzētajā laikā, spēj veidot komandas saspēli. Spēj patstāvīgi izstrādāt un noformēt organizācijas pārvaldes dokumentus (vēstules, rīkojumus, ziņojumus, protokolus u.c.). - 1) 2.patstāvīgais darbs. 2) 3.patstāvīgais darbs. 3) Praktiskie darbi grupās - spēj novērtēt dokumenta juridisko spēku, izmantojot tiesiskos, procesuālos un formālos nosacījumus. 3) Kontroldarbs. Pārstāvēt savu organizāciju un sadarboties ar dažādām ieinteresētajām pusēm. - Lomu spēle – studenti iejūtas dažādās lomās un izejot no tām pārstāv savu organizāciju sadarbībā ar dažādām ieinteresētajām pusēm. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi grupās - spēj atklāt iemeslus informācijas zudumiem un sagrozījumiem komunikācijas procesā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 9%
Praktiskie darbi grupās - spēj novērtēt dokumenta juridisko spēku, izmantojot tiesiskos, procesuālos un formālos nosacījumus - 9% Lomu spēle - spēj izmantot retoriskās argumentēšanas metodes, atpazīt un novērst komunikācijas partnera negodīgos trikus - 6% Lomu spēle - studenti iejūtas dažādās lomās un izejot no tām pārstāv savu organizāciju sadarbībā ar dažādām ieinteresētajām pusēm - 6% Grupas darbs - uzstāšanās ar ziņojumu. Spēj atlasīt noderīgu informāciju, spēj izveidot uztverei draudzīgu slaidu materiālu, spēj piesaistīt klausītāju uzmanību un iekļauties paredzētajā laikā - 10% Patstāvīgie darbi - 3 - 30% Kontroldarbi - 3 - 20% Eksāmens - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav prasību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|