Kods | IV0035 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Starptautiskie ekonomiskie sakari | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aldis Čevers, Aivars Vilnis Krastiņš, Egīls Fortiņš, Valentīna Strautmane, Igors Klapenkovs, Aleksandrs Fedotovs, Olga Bogdanova, Ruzanna Grigorjana, Māra Birze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par starptautisko ekonomisko sakaru būtību, starptautisko ekonomisko sakaru veidiem, valstu starptautisko ekonomisko sakaru nozīmi valstu attīstībā. Studiju kursa ietvaros tiek pētīta valsts un biznesa mijiedarbība starptautiskajā ekonomikā, kā arī dažādu faktoru ietekmi uz starptautiskajiem ekonomiskajiem sakariem. Studiju kursa apguves gaitā studenti mācās pastāvīgi analizēt un novērtēt dažādas situācijas, kas rodas starptautiskajā ekonomikā, izvērtēt dažādu faktoru ietekmi uz valdības un uzņēmumu lēmumu pieņemšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni par pasaules ekonomiku kā sistēmu. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt spējas novērtēt valsts lēmumu ietekmi uz uzņēmumu darbību starptautiskajā tirgū; - iemācīt kritiski novērtēt un interpretēt informācijas plūsmas par starptautiskajiem ekonomiskajiem sakariem; - attīstīt prasmi iegūt, analizēt un interpretēt statistisko informāciju par valstu starptautiskajiem ekonomiskajiem sakariem; - iemācīt izvēlēties un izmantot dažādus starptautiskos ekonomiskos sakarus ietekmējošo faktoru analīzes instrumentus; - palīdzēt apgūt prasmes analizēt, novērtēt un interpretēt valstu ārējās ekonomiskās politikas ietekmi uz firmas stratēģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot starptautisko ekonomisko sakaru veidus, novērtē to nozīmi, izmantojot ekonomiskos indikatorus. - Uzdevumi, praktiskie piemēri. Eksāmens. Spēj analizēt valsts tirdzniecības politiku, tirdzniecības politikas instrumentu pielietošanas ekonomiskās sekas. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, kontroldarbs. Eksāmens. Spēj analizēt valstu starptautiskās zinātniski tehniskās sadarbības veidus. Spēj novērtēt zinātniski tehniskās sadarbības komerciālos aspektus. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri. Eksāmens. Spēj analizēt starptautiskās tirdzniecība ar pakalpojumiem veidus un īpatnības. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, eseja, prezentācija. Eksāmens. Izprot tiešās investīcijas un portfeļinvestīcijas, spēj analizēt kapitāla kustības ekonomiskās sekas. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, tests. Eksāmens. Izprot valūtas sistēmas būtību un valūtas tirgus funkcionēšanas principus. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, kontroldarbs. Eksāmens. Izprot starptautiskās darbaspēka kustības cēloņus un iemeslus. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, eseja, prezentācija. Eksāmens. Izprot starptautiskās ekonomiskās integrācijas būtību un attīstību. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri, tests. Eksāmens. Izprot starptautisko ekonomisko organizāciju lomu un funkcijas. - Uzdevumi, situācijas analīze, praktiskie piemēri. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība nodarbībās (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) - 10%
Esejas, prezentācijas, kontroldarbi, situāciju analīze, praktiskie piemēri - 40% Tests, uzdevumi - 20% Eksāmens rakstveidā (tests, kurā iekļauti atvērtie jautājumi) - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējā izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|