Kods | IV0026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Gorbunova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets veido izpratni par ekonomikas procesiem un likumsakarībām, sniedzot ieskatu ekonomikas teorijās un to pielietošanā. Kursa ietvaros tiek apskatīti svarīgākie ekonomikas jēdzieni, rādītāji un risināmie jautājumi, kas skar ekonomikas pamatproblēmas, tirgus mehānismu un struktūru, uzņēmējdarbību, ekonomikas izaugsmi un attīstības cikliskumu, inflācijas un bezdarba aspektus, valsts monetāro un fiskālo politiku, kā arī mainīgo tautsaimniecības struktūru. Kurss sastāv no divām daļām – mikroekonomikas bloka un makroekonomikas, liekot uzsvaru tieši uz ekonomisko procesu un likumsakarību izzināšanu makrolīmenī, kā arī pievēršot uzmanību kultūras un radošo industriju sektora nozīmei valsts ekonomikas izaugsmē, kā arī pievēršot uzmanību tautsaimniecības struktūras, to skaitā arī kultūras un radošo industriju sektora, nozīmei valsts ekonomikas izaugsmē. Mūsdienu mainīgajā pasaulē jebkura studiju virziena studentam nepieciešams izprast kā darbojas ekonomika un kā viņa izvēlētā joma ir saistīta ar ekonomiku un valsts attīstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Starpdisciplināro virzienu, to skaitā arī radošo virzienu, studentiem veidot izpratni par ekonomikas procesiem un likumsakarībām, veicinot to izzināšanu no atsevišķo ekonomikas subjektu un dažādu tautsaimniecības nozaru puses. Uzdevumi: 1.Veicināt studentu prasmi patstāvīgi orientēties ekonomiskajos procesos, analizēt tos, apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus. 2.Veidot prasmi patstāvīgi analizēt konkrētus problēmjautājumus ekonomikā un sagatavot prezentācijas materiālus. 3.Iepazīstināt studentus ar ekonomikā izmantojamām aprēķinu metodēm un to pielietošanas iespējām praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studiju priekšmeta apgūšanas rezultātā studenti izprot ekonomikas būtību, būtiskākās likumsakarības ekonomikā un atsevišķo ekonomikas subjektu lomu valsts ekonomikas izaugsmē un attīstībā - patstāvīgais darbs, testu pildīšana, diskusijas, grupu darbs un eksāmens Spēj definēt galvenās ekonomikas koncepcijas un izskaidrot metodes, kas tiek izmantotas ekonomikas analīzē, kā arī spēj pielietot šīs metodes un modeļus ekonomikas analīzē problēmu risinājumos - patstāvīgais darbs, testu pildīšana, diskusijas, grupu darbs un eksāmens Izprot un spēj pamatot atsevišķu tautsaimniecības nozaru sakarību ar valsts ekonomikas izaugsmi - patstāvīgais darbs, testu pildīšana, diskusijas, grupu darbs un eksāmens; Izprot ekonomiskās likumsakarības kā pamatu ekonomiskās politikas veidošanai un spēj novērtēt lēmumu sociāli ekonomiskās sekas. - patstāvīgais darbs, testu pildīšana, diskusijas, grupu darbs un eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 45%
Kontroldarbi - 35% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mācību priekšmets balstās uz vispārējām zināšanām, kas iegūtas vidējā mācību iestādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|