Kods | IV0023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tirgzinību pētījumi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ieva Andersone, Elīna Gaile-Sarkane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta mērķi un uzdevumi. Tirgzinības vide kā pētījumu priekšmets. Ražošana kā pētījumu objekts. Uzņēmuma attīstības pētījumi: know-how, kooperācija ar citiem uzņēmumiem, resursi. Noieta, kadru un finansu analīze. Tirgus pētījumi: patērētājs, konkurenti, cenas u.c. Tirgzinības prognozes tirgzinības pētījumu pamatā. Tirgzinības pētījumu metodes: statistiskas metodes, ekspertmetodes, Leikarta metode. Pētījumu realizācijas process. Pētījumu rezultātu apstrāde un noformēšana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas tirgzinību pētījumujautājumos, lai studējošie spētu izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodoloģiskās spējas darba situācijās, un profesionālajā attīstībā. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt studentu prasmi noteikt uzņēmuma tirgzinību problēmas, veikt to pētīšanas plānošanu, analizēt un diskutēt par pētījumu rezultātiem. Attīstīt studējošo kompetences atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus tirgzinību pētījumos, izvēlēties problēmsituācijas risināšanai atbilstošāko pētījumu, datu apstrādes un analīzes metodes un pielietot tās praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt un analizēt un diskutēt par dažādām tirgzinību pētījumu jomām. Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Eksāmens
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus tirgzinību pētījumu jomā. Balstoties uz pētījumu, savstarpējo diskusiju rezultātiem un pieejamo informāciju spēj izdarīt patstāvīgus secinājumus. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Patstāvīgais darbs. Eksāmens Spēj pretstatīt, salīdzināt, izvērtēt, apšaubīt, kritizēt dažādus tirgzinību efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Patstāvīgais darbs. Eksāmens Spēj projektēt tirgzinību pētījumus, integrējot un kombinējot teorētiskās un prakstiskās zināšanas. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi - 30%
Patstāvīgais darbs - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav prasību. Mācību priekšmetam ir integrējoša loma, jo tas apvieno zināšanas, kas iegūtas ekonomikā, uzņēmējdarbības vadīšanā uzņēmējdarbības plānošanā, u.c. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|