IV0023 Tirgzinību pētījumi

Kods IV0023
Nosaukums Tirgzinību pētījumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Elīna Gaile-Sarkane
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Priekšmeta mērķi un uzdevumi. Tirgzinības vide kā pētījumu priekšmets. Ražošana kā pētījumu objekts. Uzņēmuma attīstības pētījumi: know-how, kooperācija ar citiem uzņēmumiem, resursi. Noieta, kadru un finansu analīze. Tirgus pētījumi: patērētājs, konkurenti, cenas u.c. Tirgzinības prognozes tirgzinības pētījumu pamatā. Tirgzinības pētījumu metodes: statistiskas metodes, ekspertmetodes, Leikarta metode. Pētījumu realizācijas process. Pētījumu rezultātu apstrāde un noformēšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadlekcija. Definīcijas, jēdzieni,tirgzinību pētījumi, to veidi 2 2 1 4
Tirgus pētījumu vēsturiskā attīstība. Plašāk izmantotās metodes. Pētījumu struktūra un plānošana 4 2 2 4
Primārās informācijas vākšanas veidi (Field Research), datu apstrādes veidi 8 14 4 18
Sekundārās informācijas vākšanas veid (Desck Research), datu apstrādes veidi 8 14 4 18
Resursi, to plānošana un izmantošana tirgus pētījumos, kontroles veidi un mehānismi 4 6 2 6
Pētījumu rezultātu apkopošana, atskaites sagatavošana 4 8 2 10
Tirgzinību pētījumu uzņēmumi un to darbības organizēšana 2 2 1 4
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas tirgzinību pētījumujautājumos, lai studējošie spētu izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodoloģiskās spējas darba situācijās, un profesionālajā attīstībā. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt studentu prasmi noteikt uzņēmuma tirgzinību problēmas, veikt to pētīšanas plānošanu, analizēt un diskutēt par pētījumu rezultātiem. Attīstīt studējošo kompetences atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus tirgzinību pētījumos, izvēlēties problēmsituācijas risināšanai atbilstošāko pētījumu, datu apstrādes un analīzes metodes un pielietot tās praksē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj noteikt un analizēt un diskutēt par dažādām tirgzinību pētījumu jomām. Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai atbilstošākos un pielietot tos praksē. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Eksāmens
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus tirgzinību pētījumu jomā. Balstoties uz pētījumu, savstarpējo diskusiju rezultātiem un pieejamo informāciju spēj izdarīt patstāvīgus secinājumus. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Patstāvīgais darbs. Eksāmens
Spēj pretstatīt, salīdzināt, izvērtēt, apšaubīt, kritizēt dažādus tirgzinību efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Patstāvīgais darbs. Eksāmens
Spēj projektēt tirgzinību pētījumus, integrējot un kombinējot teorētiskās un prakstiskās zināšanas. - Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Situācijas uzdevumi un praktiskie darbi - 30%
Patstāvīgais darbs - 20%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Nav prasību. Mācību priekšmetam ir integrējoša loma, jo tas apvieno zināšanas, kas iegūtas ekonomikā, uzņēmējdarbības vadīšanā uzņēmējdarbības plānošanā, u.c.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 16.0 0.0 32.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]