Kods | IV0018 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Makroekonomikas analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Šenfelde, Ilze Judrupa, Regina Veckalne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomiskais līdzsvars un mūsdienu ekonomiskās teorijas. IS-LM modelis. Atvērtā ekonomika. Mandella-Fleminga modelis. Ekonomiskās izaugsmes teorijas un ekonomiskās izaugsmes regulēšana. Solou modelis. Ekonomiskās izaugsmes reģionālie aspekti.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
izprast makroekonomikas likumsakarības kā pamatu ekonomiskās politikas veidošanai; mācēt novērtēt pieņemto lēmumu sociāli ekonomiskās sekas; prast izmantot modeļus alternatīvo variantu ekonomisko rezultātu novērtēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studiju priekšmeta apgūšanas rezultātā studenti izprot kopējā līdzsvara veidošanās likumsakarības ekonomikā,kā arī ražošanas faktoru, preču un finanšu tirgu savstarpējo sakarību un mijiedarbību, ekonomiskās izaugsmes nozīmi. Spēj saskatīt atšķirības starp slēgtas un atvērtas ekonomikas modeļiem - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. Spēj saskatīt makroekonomikas likumsakarības kā pamatu valsts ekonomiskās politikas veidošanai un noteikt ekonomiskās politikas galvenos mērķus un virzienus. - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. Izprot un spēj novērtēt ekonomiskajā politikā pieņemto lēmumu sociāli ekonomiskās sekas - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.mājas darbs - 10%
1.kontroldarbs - 15% 2.mājas darbs - 10% 2.kontroldarbs - 15% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mācību priekšmeta apgūšana balstās uz zināšanām mikroekonomikā un makroekonomikā bakalaura līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|