Kods | IV0015 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvantitatīvās metodes ekonomikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remigijs Počs, Māris Buiķis, Velga Ozoliņa, Vladimirs Ņikišins, Una Pentjuša, Astra Auziņa-Emsiņa, Evija Liepa-Hazeleja | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu ekonomiski - matemātiskās metodēs un modeļos un lēmumu pieņemšanas procesā. Studiju kursā studenti apgūst laika rindu prognozēšanas metodes, ekonomisko sakarību pētīšanas modeļus, lineārās programmēšanas modeļus, imitējošo modelēšanu un rindu teorijas elementus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par nozīmīgām kvantitatīvajām metodēm, kas tiek izmantotas ekonomikā, un to pielietojumu ekonomisko situāciju un vadības problēmu analīzē un lēmumu pieņemšanas procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1) radīt izpratni par kvantitatīvo metožu nozīmi lēmumu pieņemšanas procesā; 2) iemācīt izvēlēties konkrētai situācijai atbilstošu metodi, ņemot vērā pieejamos datus un situācijas raksturojumu; 3) attīstīt prasmi izveidot modeli dotās situācijas analīzei; 4) veicināt prasmi iegūt modeļa atrisinājumu, izmantojot atbilstošu datorprogrammu, novērtēt izveidotā modeļa kvalitāti; 5) pilnveidot prasmi analizēt un izprast iegūtos rezultātus un prast tos pielietot lēmumu pieņemšanā; 6) attīstīt prasmi veikt risinājumus patstāvīgi vai grupā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj nosaukt un raksturot galvenās kvantitatīvās metodes, kas tiek izmantotas ekonomikā. Prot nosaukt raksturojumam atbilstošo metodi vai īsi raksturot kādu konkrētu metodi. - Tests, eksāmena jautājumi. Aktivitāte, dalība praktiskajos darbos. Pārzina, kas ir modelis, un spēj izveidot konkrētai metodei atbilstošu modeli. Prot nosaukt modeļa definīciju, izveidot konkrētai metodei atbilstošu modeli, izmantojot doto informāciju un datus. - Tests, praktiskie darbi, kontroldarbi, eksāmens. Spēj izmantot modeli, lai iegūtu atrisinājumu. Prot iegūt atrisinājumu, izmantojot konkrētai metodei raksturīgo algoritmu un programmatūru. - Praktiskie darbi, kontroldarbi, eksāmens. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un izskaidrot iegūto rezultātu nozīmi. - Tests, praktiskie darbi, kontroldarbi, eksāmens. Spēj interpretēt atsevišķu rādītāju vērtības, kas tiek izmantotas konkrēta modeļa vai situācijas raksturošanai. Prot novērtēt attiecīgā rādītāja atbilstību noteiktiem kritērijiem. - Tests, praktiskie darbi, kontroldarbi, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi. Kontroldarbi - 15%
Praktiskie darbi - 20% Aktivitāte (dalība praktiskajos darbos) - 15% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, datormācība, ekonomika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|