Kods | DE0118 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | 5G bezvadu tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Litviņenko, Deniss Kolosovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskās zināšanas par ciparu sakaru sistēmas darbības principiem. Tās galvenās funkcionālās daļas tiek izskatītas uz kvadratūrās amplitūdas modulācijas bāzes. Īpaša uzmanība tiek pievērsta dinamiskajām ķēdēm un sinhronizācijas procesos modemā, kā arī daudzu ceļu izplatīšanai. Studiju kursa otrā daļa veltīta daudzu nesēju modulācijas shēmām un daudzu antenu sistēmām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas par mūsdienas mobilo sakaru sistēmu darbības pamatprincipiem, to parametriem un funkcionēšanai izmantotajām struktūrām. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot zināšanas par kvadratūrās amplitūdas modulācijas komunikācijas sistēmas modeli; - sniegt zināšanas par radio signāla iespējamiem kropļojumu cēloņiem un to kompensācijas iespējām; - iepazīstināt ar dinamisko sistēmu izstrādes principiem; - pilnveidot priekšstatus par radio viļņu izplatīšanos un antenu sistēmu izmantošanas iespējām mobilajos sakaros; - veicināt prasmju attīstību daudzu ieeju un daudzu izeju sakaru sistēmu plānošanā, teorētisko modeļu izstrādē un simulācijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina radio sistēmu izstrādes pamatprincipus, spēj orientēties raidītāja un uztvērēja parametros. - Eksāmena uzdevumi, testi lekcijas laikā. Zina kvadratūrās amplitūdas modulācijas īpašības un spēj novērtēt implementācijas priekšrocības un trūkumus. - Eksāmena uzdevumi, mājas darbs, testi lekcijas laikā. Spēj konstatēt kropļojumu klātbūtni QAM signālā un secināt par tā iespējamo cēloni. - Eksāmena uzdevumi, testi lekcijas laikā. Spēj izprojektēt dinamiskās kompensācijas sistēmas teorētisko modeli. - Eksāmena uzdevumi, mājas darbs. Pārzina pamirumu tipus, to cēloņus un ir spējīgs izvēlēties tiem atbilstošu modeli. - Eksāmena uzdevumi, mājas darbs. Spēj orientēties 5G izmantotajās modulācijas shēmās. - Eksāmena uzdevumi. Pārzina masīvo daudzu ieeju un daudzu izeju sistēmu darbības principus. - Eksāmena uzdevumi, mājas darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testa uzdevumu vidējais vērtējums - 20%
Mājas darbu vidējais vērtējums - 30% Eksāmena atzīme - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, matemātika, elektrodinamika, signālu apstrādes un radio uztvērēju uzbūves pamati, pieredze Matlab programmēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|