Kods | DA2314 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Laboratoriju praktikums elektronikā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Tērauds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina studentus ar elektronisko ierīču elementiem un to pamatslēgumiem. Materiāla apguve balstīta uz reālās ierīces vai tās daļas prototipa konstruēšanu: tiek saslēgti elementi, izmantojot modernu montāžas plati. Studiju kursa pamatā ir dažādu slēgumu apguve, izmantojot konkrētus piemērus, piemēram, pastiprinātājs mikrofona pieslēgšanai skaļrunim - izveido strādājošu sistēmu: mikrofons–pastiprinātājs–skaļrunis. Paredzētās tēmas: rezistīvo elementu virknes un paralēlā slēguma kopīgas pretestības aprēķins; RC ķēdītes pielietošana laika aiztures formēšanai; tranzistors slēdža režīmā, ieskats tranzistoru-rezistoru loģikā; tranzistors aktīvajā režīmā – darba punkta iestādīšana, RC pastiprinātāji; analogā komunikācija, izmantojot gaismas diodi, MSP430 mikrokontrolieris, mikrokontroliera ieejas, izejas portu programmēšana, maskas, mikrokontroliera iebūvētās perifērijas programmēšana. Tēmu apjoms un secība var tikt mainīta atkarībā no grupas sastāva un studentu intereses.. Šis kurss tiek pasniegts vienlaicīgi ar pamatsudiju kursu RTR701.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot iespēju iemācīties veidot elektronisko shēmu slēgumus, attīstīt iemaņas pētīt to darbību, radīt vēlmi izprast un konstruēt dažādas elektroniskās ierīces. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iemācīt studentam prasmi veidot elektronisko shēmu slēgumus pēc dotās principiālās, vai vienkāršotās blokshēmas. 2. Sniegt eksperimentālā darba iemaņas patstāvīgam izpētes darbam. 3. Iemācīt spēju lasīt elektroniskās shēmas. 4. Sniegt izpratni par apskatīto slēgumu darbības principus. 5. Uzlabot spējas sasaistīt iegūtās teorētiskās zināšanas ar eksperimentālo darbu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lasīt elektronisko ierīču shēmas. - Laboratorijas darbu izpilde un to aizstāvēšana. Spēj no dotajiem rezistīvajiem elementiem saslēgt shēmu ar uzdoto pretestību. - Laboratorijas darbu izpilde un to aizstāvēšana. Prot patstāvīgi izveidot slēgumu, vadoties pēc dotās principiālās shēmas - Mājas darbu izpilde. Laboratorijas darbu aizstāvēšana. Prot identificēt elektronisko ierīču komponentes un to apzīmējumus principiālajās shēmās. - Laboratorijas darbu izpilde. Spēj izmantot aplūkotos slēgumus dažādu tehnisku uzdevumu risināšanai elektronikā. - Ieskaites darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu izpilde - 40%
Laboratorijas darbu aizstāvēšana - 40% Ieskaite - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Oma un Kirhofa likumi. Virknes un paralēlie LC kontūri. Fizikas sadaļa „Elektrība”. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|