Kods | DE0113 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Informācijas tehnoloģijas telekomunikācijās | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andis Supe, Jurģis Poriņš, Toms Salgals | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Informācijas tehnoloģiju straujā attīstība ir būtiski mainījusi mūsu dzīvesveidu, uzņēmējdarbību, savstarpējo komunikāciju, starpiekārtu mijiedarbību, norēķinus un citas jomas. Kursā tiek studēta datu analīze, datubāzu pārvaldība, konteineri, tīmekļa tehnoloģijas, mākoņdatošana, kā arī kiberdrošības pamati un uz pakalpojumiem orientētas arhitektūras. Kursā aplūkots, kā jaunās tehnoloģijas veicina biznesa digitālu transformāciju un rada inovatīvus risinājumus telekomunikāciju jomā. Studiju kurss ietver piemērus no reāliem produktiem un lietojumprogrammām, ar uzsvaru uz problēmu risināšanu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar jaunām tehnoloģiskām inovācijām, teorētisko bāzi un piemērojamiem rīkiem problēmu risināšanai telekomunikāciju jomā. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot zināšanas par datorizētu sistēmu izveides, integrācijas, novērtēšanas un administrēšanas pamatsakarības; - iemācīt izstrādāt, ieviest un novērtēt uz skaitļošanu balstītos risinājumus atbilstoši izvirzīto prasību kopai; - attīstīt prasmes efektīvi darboties kursa aktivitātēs kā komandas loceklim vai vadītājam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj analizēt datu kopas, veidojot grafiskus un skaitliskus kopsavilkumus, kā arī analizējot korelācijas un novirzes, risinot uzdevumus, sagatavojot ziņojumus un prezentējot paveiktā darba rezultātus. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Students ir apguvis datubāzu pārvaldības pamatus, izprot relāciju modeli un spēj izveidot datubāzes vadītas tīmekļa saskarnes, risinot uzdevumus, sagatavojot pārskatus un prezentējot paveiktā darba rezultātus. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Students spēj izstrādāt pilnībā funkcionējošas tīmekļa lietojumprogrammas, izmantojot dažādas pieejas un modernu tehnoloģiju kopu. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Students pārzina privātuma un drošības pamatus tīmeklī, optimālo aizsardzības rīku izmantošanu un dažādu drošības pasākumu īstenošanu, risinot uzdevumus, sagatavojot ziņojumus un paveiktā darba rezultātus. - Kontroldarbi un pārbaudes darbi. Students spēj rādīt holistisku priekšstatu par savām spējām un prasmēm tiešsaistē vai auditorijā demonstrējot kursa laikā sasniegtos rezultātus. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 20%
Kontroldarbi un pārbaudes darbi - 30% Pirmsnodarbību aktivitātes - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datormācībā. Ciparu elektronikā un datoru arhitektūrā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|