Kods | IV0009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomiskās domas vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kaspars Plotka, Aleksandrs Fedotovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomiskās domas pirmās liecības. Antīkā ekonomiskā doma. Merkantilisma doktrīna un prakse. Klasiskā ekonomiskā doma: fiziokrātu skola, angļu klasiskā skola. Klasiskā perioda ekonomiskā doma: komentāri un kritika. Neoklasiskā ekonomiskā doma: neoklasikas pionieri, Vīnes skola, matemātiskā skola, angļu-amerikāņu neoklasiskā skola. Vācu vēsturiskā skola: metode, strīds par metodi. Institucionālā skola ASV: institūciju tīkls, industriālā sabiedrība. Dž. M. Keinsa ekonomiskā mācība: nodarbinātības, naudas un procenta vispārējā teorija. Postkeinsisms, jaunais keinsisms, monetārisms.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iegūt pamatzināšanas ekonomiskās domas vēsturē. Uzdevumi: jāprot raksturot ekonomiskās domas vēsturisko attīstību Eiropā un ASV laikā no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Jāspēj salīdzināt un novērtēt ekonomiskās domas skolas un virzienus un zinātnieku devumu ekonomikas teorijai un praksei | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Iegūtas pamatzināšanas ekonomiskās domas vēsturē: par tās struktūru un dinamiku, skolām un virzieniem, par zinātnieku devumu ekonomikas teorijai un praksei - Līdzdalība un aktivitāte lekcijās un semināros, ieskaites testa izpildīšana un aizstāvēšana Spēj nosaukt ekonomiskās domas virzienus, skolas un personas. Spēj raksturot katra virziena un skolas pazīmes. Spēj novērtēt personu ieguldījumu ekonomikas teorijā. Spēj saskatīt kopējo un atšķirīgo uzskatos par tirgu un tautsaimniecību Spēj lietot iegūtās zināšanas sarunā - Vērtēšana ar skaitli par līdzdalību, par aktivitāti, par testa izpildīšanu un rezultāta atbilstību literatūrai un avotiem ekonomiskās domas vēsturē. Spēt novērtēt pētnieku personīgo ieguldījumu ekonomikas teorijā. - Mācībspēka un recenzenta novērtētā ziņojuma prezentācija un aizstāvēšana. Spēt saskatīt un izprast kopējos un atšķirīgos viedokļus par tirgu un tautsaimniecību un spēt izteikt savu viedokli. - Studentu zināšanas par konkrēto jautājumu vērtē mācībspēks semināru laikā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
kontroldarbs - 25% patstāvīgie darbi, prezentācijas - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ekonomikas teorijas, mikroekonomikas, makroekonomikas zināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|