DE0102 Mērījumi ķēdēs ar koncentrētiem un izkliedētiem parametriem

Kods DE0102
Nosaukums Mērījumi ķēdēs ar koncentrētiem un izkliedētiem parametriem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Elektronika un telekomunikācijas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Dmitrijs Pikuļins
Kredītpunkti 7.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar radioelektronisko mērījumu vispārīgajiem jautājumiem (mērāmie signāli un to pārveidošana; eksperimenta plānošana u.t.t.), kā arī primāro mērpārveidotāju pielietošanas īpatnībām (elektrisko un neelektrisko lielumu pārveidotāji, vienvijumu rāmītis, permeametrs u.t.t.)..
Studenti apgūst divpolu un četrpolu parametru mērīšanas metodes un atbilstošo aparatūru, īpašu uzmanību pievēršot mērījumiem ķēdēs ar izkliedētiem parametriem (divpoli un četrpoli; mērlīnijas; S-parametru mērītāji; līnijas nehomogenitātes noteikšana u.t.t.). Kursā tiek apskatīti arī modernās mērījumu automatizācijas algoritmi un pieejas. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Pamatjēdzieni un terminoloģija. Mērīšanas procedūra un tās realizācijas līdzekļi. 2 3 0 0
2. Mērīšanas precizitāte, ticamība, atkārtojamība un nenoteiktība. 2 3 0 0
3. Mērīšanas signāli un to pārveidošana. Mērīšanas informācijas apstrāde. 2 3 0 0
4. Eksperimenta plānošana. 2 3 0 0
5. Mērījumu metroloģiskais nodrošinājums. 4 6 0 0
6. Elektrisko un neelektrisko parametru pārveidotāji. 4 6 0 0
7. Mērtinums un vienvijuma rāmītis. 4 6 0 0
8. Koaksiālas līnijas nogrieznis un permeametri. 4 6 0 0
9. Kapacitatīvā mēršūna. 4 6 0 0
10. Analogie-ciparu un ciparu-analogie mērpārveidotāji. 4 6 0 0
11. Mērīšanas informācijas attēlošanas iekārtas. 4 6 0 0
12. Vispārīgas ziņas par mēramiem parametriem un mērīšanas metodēm. 4 6 0 0
13. Divpolu parametru galvenās mērīšanas metodes (parametra pārveidošana strāvā vai spriegumā; tiltu un rezonanses 4 6 0 0
14. Labuma mērītāji. Četrpolu parametru galvenās mērīšanas metodes. 4 6 0 0
15. Amplitūdas un amplitūdas-frekvenču raksturlīknes mērīšana. 4 6 0 0
16. Trokšņu mērīšana. Pusvadītāju ierīču parametru mērīšana. 4 6 0 0
17. Divpolu parametru galvenās mērīšanas metodes. 4 6 0 0
18. Četrpolu pārvades koeficientu mērīšanas metodes. 4 6 0 0
19. Atstarošanas, vājinājuma un stāvviļņu koeficienta mērītāji. 4 6 0 0
20. Pārvades līnijas nehomogenitātes mērīšana. 4 6 0 0
21. Mērīšanas automatizācija un intelektualizācija. 4 6 0 0
22. Mērīšanas tehnikas attīstības perspektīvas. 4 6 0 0
Kopā: 80 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un praktiskās iemaņas elektrisko un magnētiskos ķēžu un to komponenšu raksturlielumu mērīšanā un rezultātu interpretācijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar zinātniskā eksperimenta plānošanas pamatprincipiem; 2. Attīstīt prasmes darbā ar radiolektronisko mēraparatūru; 3. Veicināt izpratni par mērāmo parametru sasaisti ar ķēdēs novērojamiem fizikāliem procesiem; 4. Radīt priekšstatu par plašāk pielietoto mērpārveidotāju darbības principiem; 5. Sniegt zināšanas par korektu iegūto mērījumu datu interpretāciju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Brīvi orientējas un spēj analizēt elektriskās un magnētiskās ķēdes - Praktisko darbu atskaites. Eksāmens.
Pārzina un spēj brīvi analizēt izkliedēto parametru sistēmas - Praktisko darbu atskaites. Eksāmens.
Spēj atbilstoši izvēlēties mērīšanas metodikas - Praktisko darbu atskaites. Eksāmens.
Spēj veikt uzdoto parametru mērījumus - Praktisko darbu atskaites. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu atskaites - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Signālu apstrādes teorijas pamati, prasme strādāt ar elektronisko mēraparatūru
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 7.0 48.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]