Kods | DE0101 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Signālu apstrādes sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Litviņenko, Artūrs Āboltiņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek apgūti šādi temati: signālu un sistēmu klasifikācija; signālu modeļi, signālu telpas; signālu diskrētie attēlojumi ortogonālu funkciju bāzē - Volša, Hāra, Lagerra un kompleksās eksponentfunkcijas, veivleti; integrālie attēlojumi, īsintervāla Furjē un Hilberta transformācijas; šaurjoslas signālu pārvade selektīvās sistēmās; optimālā filtrācija, ar signālu salāgoti Vīnera un Kalmana filtri; paplašināta spektra signāli; daudznesēju signāli; nelineāras dinamiskas sistēmas, haotiskas svārstības.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sagatavot studējošos to profesionālo kursu apguvei, kas saistīti ar datu pārraides sistēmu un to sastāvdaļu projektēšanu un izmantošanu. Panākt, ka: - no vienota skatu punkta apkopotas iepriekš pasniegtās lineāru un nelineāru sistēmu analīzes metodes; - apgūta ģeometrisko modeļu pielietošanu signālu aprakstīšanā; - izprasti dažādu diskrēti modulētu signālu iegūšanas principi un šo signālu īpašības; - iegūtas prasmes novērtēt joslas filtru iespaidu uz manipulētu signālu pārvadi; - izprasti optimālo filtru izveides principi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot pielietot signālu telpām raksturīgus parametrus un darbības (attālums, norma, skalārais reizinājums) signālu analīzē. - Kontroldarbs, eksāmens. Prot izmantot dažādas ortogonālu funkciju saimes (trigonometriskās, Volša, Hāra, Lagerra) signālu analīzē un sintēzē. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj izmantot dažādas loga funkcijas (taisnstūra, Heminga, Hāna, Bartleta), veicot signāla spektra analīzi. - Kontroldarbs, eksāmens. Izprot Hilberta transformācijas, prot tās izmantot signāla kompleksās apliecējas noteikšanai, prot analizēt šaurjoslas signāla pārvadi selektīvās sistēmās. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj salīdzināt dažādus ciparmodulācijas veidus, aprakstīt ciparmodulētu signālu īpašības. - Kontroldarbs, eksāmens. Prot izveidot optimālu ar signālu salāgotu filtru, izprot tā īpašības. Izprot Vīnera un Kalmana filtru darbības principus. - Kontroldarbs, eksāmens. Izprot kvalitatīvās autonomu dinamisku nelineāru sistēmu analīzes metodes, prot tās pielietot vienkāršāku sistēmu darbības analīzē. Iegūts priekšstats par haotiskām svārstībām. - Kontroldarbs, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika un varbūtības teorija, pamatzināšanas ķēžu teorijā, signālu teorijā, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|