Kods | DE0093 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aktīvās elektroniskās sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Pikuļins, Sergejs Tjukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti apgūst praksē izmantojamo zemo frekvenču jaudas pastiprinātāju, kā arī energoelektronikas shēmu uzbūves principus, galvenos parametrus un projektēšanas metodoloģiju. Studenti iemācās pielietot datormodelēšanas programmas elektronisko ķēžu analīzei un komponentu izvēlei. Laboratorijas darbu laikā tiek iegūtas svarīgas iemaņas darbā ar mēraparatūru. Īpašs uzsvars tiek likts uz pastāvīgu eksperimentu plānošanu un rezultātu analīzi. Studenti iemācas izmantot moderno mērinstrumentu iespējas kvalitatīvo tehnisko atskaišu sagatavošanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamata zināšanas par jaudas pastiprinātāju un energoelektronikas shēmu uzbūves principiem un parametriem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar jaudas pastiprinātāju klasēm, shēmām un svarīgākiem parametriem. 2. Sniegt pārskatu par sprieguma pārveidotājiem, kas tiek plaši izmantoti elektroniskajā aparatūrā. 3. Attīstīt datormodelēšanas prasmes, kas ļauj veikt nezināmo shēmu izpēti un jauno risinājumi izstrādi. 4. Veicināt pastāvīga darba iemaņas laboratorijā, kas ir vitāli nepieciešamas jaunajam inženierim. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvēlēties pielietojumam atbilstošu jaudas pastiprinātāja shēmu, veikt tās galveno parametru aprēķinu un mērījumus. - Laboratorijas darbu realizācija un aizstāvēšana. Spēj izvēlēties slodzei atbilstošu elektrobarošanas shēmas realizāciju un izvēlēties piemērotos komponentus. - Laboratorijas darbu realizācija un aizstāvēšana. Prot veikt visus nepieciešamus mērījumus, lai noteiktu sprieguma pārveidotāja galvenos parametrus un pareizo darba režīmu. - Laboratorijas darbu realizācija un aizstāvēšana. Spēj patstāvīgi apgūt jaunus shēmtehniskus risinājumus. - Laboratorijas darbu realizācija un aizstāvēšana. Pārzina nozares terminoloģiju un pamatkoncepcijas. - Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 70%
Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektronu ierīču uzbūves pamati. Līdzstrāvas un maiņstrāvas ķēžu analīzes pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|