Kods | DE0089 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Analogā elektronika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Tērauds, Sergejs Tjukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veltīts analogu mikroshēmu pielietojumiem analogo un radiofrekvenču shēmu izveidei. . Tiek apskatīti operāciju pastiprinātāji, 555 sērijas taimeri, fiksētas fāzes kontūrs (PLL), analogie signālu reizinātāji un vadāmie frekvences oscilatori (VCO). Operāciju pastiprinātāji tiek analizēti vienkāršoto blokshēmu veidā: ar ekvivalento vadāmo spriegumu avotu, kas ir pieslēgts pie izejas un tiek vadīts ar spriegumu starpību, kas ir pielikta starp ieejām. Slēgumu analīze tiek balstīta uz Kirhofa strāvas un sprieguma likumiem un ideālo operāciju pastiprinātāja modeli. Fiksētas fāzes kontūrs, analogais frekvenču reizinātājs tiek analizēts modulatoru, kvadratūras modulatoru, demodulatoru, frekvences sintezatoru izveides kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar analogo darbības mikroshēmu pielietojumu analogajā un radioķēžu shēmatehnikā. Studiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt prasmes analizēt elektriskās shēmas, kas satur operāciju pastiprinātājus; 2) sniegt eksperimentālā darba iemaņas attiecināmas uz slēgumiem ar operāciju pastiprinātājiem, komparatoriem, integrālajiem taimeriem; 3) veicināt izpratni par PLL un kādi ir to izveides pamatbloki; 4) veicināt izpratni par analogo signālu reizinātāju un to pamatblokiem; 5) attīstīt prasmes izveidot vienkāršāko radiofrekvenču pārraides shēmu; 6) veicināt izpratni par frekvences oscilatoru darbības pamatprincipiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lasīt elektronisko ierīču shēmas, kas satur operāciju pastiprinātājus. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Mājasdarbi. Spēj lasīt elektronisko ierīču shēmas, kas satur komparatorus. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Mājasdarbi. Spēj lasīt elektronisko ierīču shēmas, kas satur integrālos taimerus. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Mājasdarbi. Spēj izmantot aplūkotos slēgumus dažādu tehnisku uzdevumu risināšanai elektronikā. - Eksāmens, kontroldarbi. Spēj patstāvīgi lasīt literatūru. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Mājasdarbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana - 20%
Mājasdarbi - 20% Kontroldarbi - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektronikas pamati, Oma, Kirhofa likumi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|