Kods | DE0085 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Signālu teorijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Dolgicers, Vladimirs Ņikišins, Jevgeņijs Kozadajevs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts enerģētikas virziena studentiem, un tas ir vērsts uz signālu teorijas aspektiem, kas nepieciešami energosistēmu projektēšanai, kontrolei un pretavārijas aizsardzībai. Furjē un Laplasa pārveidojumi doti gan kontinuialā, gan diskrētā formā, kā to prasa ķēdes stacionārā stāvokļa un pārejas procesu analīze, skaitliskās Laplasa transformācijas pielietošana tiek skatīta kopā ar tīkla topoloģisko analīzi. Rezonanses shēmas tiek uzrādītas, lai veidotu pamatu, kas nepieciešams, lai izprastu saistītās augstsprieguma tīklu pārsprieguma problēmas. Skaitliskā filtrēšana galvenokārt ierobežojas energosistēmu aizsardzības pielietojumiem, piemēram, ortogonālo un simetrisko komponentu filtriem. Modulēto signālu jomā tiek parādīti pamata veidi (AM, FM, LM) un elektropārvades līnijas nesēju pielietojumi, impulsa platuma modulācijas pielietojumi spēka elektronikā. Tiek skatīti sistēmas ar atgriezenisko saiti un to stabilitātes jautājumi. Hilberta transformācijas izskaties joma ir ierobežota ar jaudas vadības pielietojumiem. Īpaši aspekti, kas saistīti ar daudzfāžu tīkliem, piemēram, harmonikas plūsma un modālās transformācijas, ir raksturīgi šim studiju kursam.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas ārpus ķēdes teorijas, padarot viņus spējīgus izmantot Furjē un Laplasa pārveidošanas, lai risinātu ar energosistēmas pārejas procesiem un īpašiem režīmiem saistītus problēmas, lai izprastu filtru un vadības sistēmu darbības. Studiju kurss ir paredzēts, lai sagatavotu enerģētikas studentus mūsdienu elektrotīkla problēmām. Studiju kursa uzdevumi: • iepazīstināt studentus ar klasisko un diskrēto laika Furjē transformāciju, sniegt zināšanas, nepieciešamas lai atrisinātu lineārā tīkla stabilā režīma problēmu; • attīstīt studentu spējas Laplasa pārveidojuma izmantošanā tīkla pārejas procesu aplēses; • iepazīstināt studentus ar modālās transformācijas Laplasa un Furjē telpā pielietošanas metodēm; • attīstīt spējas analizēt rezonanses tīklus, ieskaitot saistītās ķēdes, vērtēt pārejas procesus un pārspriegumus tajos; • sniegt zināšanas par sistēmām ar atgriezeniskam saitēm un sistēmas stabilitātes analizēs metodēm; • veicināt studentu spējas veikt un vērtēt mērījumus ne-sinusoidālas strāvas tīklos; • attīstīt studentu spējas prognozēt un novērtēt harmonikas plūsmu daudzfāžu tīklā; • iepazīstināt studentus ar energosistēmas aizsardzības un automatizācijas ierīču filtru darbības principiem; • sniegt zināšanas Raleja teorēmās pielietojumā, piemēram, ģeneratora sinhronisma vadībā; • attīstīt studentu spējas izmantot Hilberta (ieskaitot Hilberta – Huanga) pārveidojumu vadības un bojājuma vietas atrašanas mērķiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot klasisko un diskrēta laikā Furje transformāciju lineārā tīkla stacionāra režīma aplēsēm . - Kontroldarbs, laboratorijas darba aizstāvēšana, praktiska darba aizstāvēšana, eksāmens. Spēj pielietot Laplasa transformāciju pārejas procesu aprēķināšanā. - Kontroldarbs, laboratorijas darba aizstāvēšana. Spēj pielietot modālās transformācijas kopā ar Laplasa un Furjē transformācijām augstsprieguma tīkla parejas procesu aplēses. - Kontroldarbs, praktiska darba aizstāvēšana, eksāmens. Spēj analizēt procesus rezonanses tīklos, ieskaitot saistītās ķēdes. - Kontroldarbs, praktiska darba aizstāvēšana. Spēj analizēt procesus sistēmā ar atgriezeniskam saitēm, analizējiet to stabilitāti. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj veikt mērījumus un analizēt to kļūdas ne-sinusoidālas strāvas ķēdes. - Kontroldarbs, praktiska darba aizstāvēšana, eksāmens. Spēj noteikt harmonikas plūsmu daudzfāzu tīklā. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj aprakstīt ciparu filtrus, realizēt datora vidē vienkāršu ortogonālo sastāvdaļu filtru. - Laboratorijas darba aizstāvēšana. Spēj aprakstīt modulēto signālu veidošanas pamatus un sakaru kanālu uzbūves pamatus. - Laboratorijas darba aizstāvēšana, eksāmens. Spēj veikt varbūtības rakstura signāla identifikāciju, analizēt tā īpatnības. - Kontroldarbs, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 30% Kontroldarbi - 20% Laboratorijas darbu aizstāvēšana - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | ETP, Ķēžu teorija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|