Kods | DA0008 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārīgā ķīmija inženieriem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Nelli Batenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošais iegūst vispārīgas zināšanas par vielu uzbūvi un īpašībām, neorganiskajiem un organiskajiem savienojumiem un to klasēm. Studiju kursā tiek apskatīta ķīmisko procesu termodinamika, ķīmiskais līdzsvars, ūdens šķīdumi, elektrolītu šķīdumu līdzsvara parādības, skābes, bāzes un pH. Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par inženieru praktiskajā darbā svarīgo elektroķīmijas tematu, kas ietver elektroenerģijas iegūšanu ar ķīmiskajiem strāvas avotiem un uzglabāšanu akumulatoros. Studiju kursā uzmanība tiek pievērsta metālu ķīmiskajai un elektroķīmiskajai korozijai un aizsardzībai pret koroziju. Studējošie iegūs zināšanas par polimēru sastāvu un iegūšanu, tajā skaitā par videi draudzīgajiem biodegradējamajiem polimēriem. Studējošie iegūs zināšanas par degvielu, tajā skaitā atjaunojamo degvielu, iegūšanu, sastāvu un īpašībām, kā arī par ūdeņraža izmantošanu enerģētikā. Studējošie gūs priekšstatu par vielu un maisījumu klasificēšanu atbilstoši CLP regulas prasībām. Mācību darbs ir orientēts uz teorētisko un praktisko zināšanu apguvi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par inženierzinātnēm un vides kvalitātei nozīmīgiem ķīmijas pamatlikumiem, jaunāko tehnoloģiju pamatprincipiem, un aktuāliem pētījumiem jaunu materiālu izstrādē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par vielu uzbūvi, neorganiskajiem un organiskajiem savienojumiem un to klasēm, termodinamiskajiem procesiem un to izmantošanu, kinētiku, ūdens šķīdumiem, skābēm un bāzēm, pH, oksidēšanās un reducēšanās procesiem. 2. Radīt izpratni par elektroķīmiskiem procesiem, ķīmiskajiem strāvas avotiem un akumulatoriem, metālu korozijas procesiem un aizsardzību pret koroziju. 3. Sniegt zināšanas un izpratni par materiālu uzbūvi, iegūšanu un izmantošanu, pievēršot pastiprinātu uzmanību polimēriem un degvielām un sniegt ieskatu vides ķīmijā un ūdeņraža izmantošanā enerģētikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt termodinamiskos procesus, to enerģētiskos efektus, salīdzināt vielu enerģētisko ietilpību, novērtēt ķīmiskā līdzsvara dinamiskumu. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. Orientējas neorganisko un organisko vielu uzbūvē, klasifikācijā un ķīmiskajās īpašībās. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. Pārzina ūdens šķīdumos notiekošos elektrolītu, skābju un bāzu procesus, spēj prognozēt šķīdumu pH vērtības. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. Spēj izvērtēt ķīmisko strāvas avotu un akumulatoru nozīmi un piemērotību konkrētai situācijai. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. Prot novērtēt un izskaidrot metālu koroziju un piedāvāt piemērotu aizsardzības metodi. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. Students izprot polimēru un degvielu īpašības un atjaunojamo degvielu ieguldījumu ilgtspējīgā attīstībā. - Eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Laboratorijas darbi - 30% Kontroldarbi - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu un ķīmijas zināšanas vispārējās vidējās izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|