Kods | BM0049 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Optimizācijas algoritmi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edmunds Kamoliņš, Mihails Gorobecs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss satur nepieciešamās zināšanas matemātisko aparātu optimizācijas algoritmu izstrādei objektu vai sistēmu uzdevumu risināšanai elektrotransportā. Tas iekļauj sevī optimizācijas uzdevumu formulēšanas pamatprincipus, racionālu eksperimentu plānošanu, metamodeļu sintēzi un pētāmā objekta vai sistēmas optimizācijas piemērus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir izveidot izpratni par optimizācijas pamatprincipiem un metodēm, kā arī attīstīt prasmes algoritmu izstrādei. Studiju kursa uzdevumi ir 1) sniegt zināšanas par datu struktūrām un matemātiskās analīzes metodēm vadības elektrotehnikas un elektrotransporta uzdevumu risināšanai; 2) izveidot prasmes matemātiski definēt optimizācijas uzdevumu un mērķa funkcijas; 3) attīstīt spējas izstrādāt un tehniski aprakstīt vadības algoritmus 4) attīstīt kompetenci izmantot dinamiskas optimizācijas metodes un algoritmus elektrotehnisko un elektrotransporta sistēmu optimālai vadībai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot matemātiski formulēt optimizācijas uzdevumus, izmantot algoritmizācijas paņēmienus. - Praktiskie darbi, eksāmena teorētiskie jautājumi un kontroldarbi. Prot risināt viendimensijas un vairākdimensiju optimizācijas uzdevumi izmantojot skaitliskās risināšanas pamatmetodes un datorrealizāciju. - Praktiskie darbi, eksāmena teorētiskie jautājumi un kontroldarbi. Spēj matemātiski definēt optimizācijas uzdevumu, mērķa funkciju un ierobežojumus. - Laboratorijas darbi. Spēj izstrādāt algoritmus un izmantot uzdevumu risināšanas dinamiskas metodes ar transporta vilci saistītajos uzdevumiem un transporta sistēmu modelēšanai. - Laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atbildes uz eksāmena teorētiskiem jautājumiem - 15%
Eksāmena praktisko uzdevumu izpilde - 30% Kontroldarbu izpilde - 15% Praktisko un laboratorijas darbu izpilde - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, elektrotehnikas teorētiskie pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|