Kods | DE0078 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komunikācijas distributīvās sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandis Spolītis, Viktors Zagorskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Distributīvās sistēmas nepārtraukti paplašina datorzinātņu un datorinženierijas nozari. Studiju kurss ir paredzēts bakalaura līmeņa studijām datorzinātņu un telekomunikāciju inženierijas jomā. Studiju kurss dod iespēju viegli izprast jebkuras distributīvās sistēmas darbību, turklāt, specializēto modelēšanas rīku, piemēram, Petrī tīklu izmantošana – ļauj attēlot visa veida distributīvo pārraides sistēmu pamatprocesus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar distributīvo sistēmu teorētiskiem pamatiem un pielietojamiem rīkiem problēmu risināšanai telekomunikāciju jomā. Studiju kursa uzdevumi: * iepazīstināt ar distributīvo ziņapmaiņas modeļu atslēgvārdiem un pamatsakarībām; * rādīt un stiprināt zinātnisko kapacitāti, izmantojot uz objektorientētās programmēšanas (OOP) balstītus sistēmu modeļus; * attīstīt prasmes risināt vidējā līmeņa attālo procedūru problēmas, izmantojot Python un Java programmēšanas valodas; * iepazīstināt ar Petrī tīkliem distributīvo sistēmu modelēšanas kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina mūsdienu distributīvo sistēmu pamatus telekomunikāciju jomā, sagatavojot atskaites un prezentējot paveiktā darba rezultātus. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Kritēriji: 1) neiesniedza; 2) formāli iesniedza, bet ar prasībām neatbilstošu pienesumu; 3) pienesums atbilst formulētajiem uzdevumiem; 4) pienesums pārsniedz sagaidāmo rezultātus un kvalitāti. Pārzina pētījuma problēmu nostādni, uzdevumus, simulācijas metodes un rīkus, sagatavojot atskaites un prezentējot paveiktā darba rezultātus. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Kritēriji: 1) neiesniedza; 2) formāli iesniedza, bet ar prasībām neatbilstošu pienesumu; 3) pienesums atbilst formulētajiem uzdevumiem; 4) pienesums pārsniedz sagaidāmo rezultātus un kvalitāti. Pārzina distributīvo sistēmu pamatus, izmantojot Petrī tīklus, kā arī darbinot distributīvās skaitļošanas modeļus, sagatavojot atskaites un prezentējot paveiktā darba rezultātus. - Mājasdarbi, pirmsnodarbības aktivitātes. Kritēriji: 1) neiesniedza; 2) formāli iesniedza, bet ar prasībām neatbilstošu pienesumu; 3) pienesums atbilst formulētajiem uzdevumiem; 4) pienesums pārsniedz sagaidāmo rezultātus un kvalitāti. Spēj izstrādāt distributīvās skaitļošanas modeli atbilstoši konceptuālās projektēšanas prasībām. Spēj piedāvāt strādājošo risinājumu tīkla lietojumprogrammas modelim, nodrošinot attiecīgā telekomunikāciju infrastruktūras elementa funkcionalitāti. - Kontroldarbi un pārbaudes darbi. Kritēriji: 1) nepiedalījās; 2) formāli piedalījās, bet ar prasībām neatbilstošu pienesumu; 3) pienesums atbilst formulētajiem uzdevumiem; 4) pienesums pārsniedz sagaidāmo rezultātus un kvalitāti. Spēj rādīt holistisku priekšstatu par savām spējām un prasmēm tiešsaistē vai auditorijā demonstrējot kursa laikā sasniegtos rezultātus. - Eksāmens. Kritēriji: 1) nepiedalījās; 2) formāli piedalījās, bet ar prasībām neatbilstošu pienesumu; 3) pienesums atbilst formulētajiem uzdevumiem; 4) pienesums pārsniedz sagaidāmo rezultātus un kvalitāti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība nodarbībās - 10%
Mājasdarbi - 10% Kontroldarbi un pārbaudes darbi - 30% Pirmsnodarbību aktivitātes - 20% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datorzinību pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|