Kods | BM0048 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Medicīniskie instrumenti, iekārtas un sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Kataševs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts studentiem, kas nespecializējas medicīnas inženierzinātnēs un fizikas jomā, tomēr vēlas iepazīties ar mūsdienu diagnostikai un terapijai izmantojamiem instrumentiem, iekārtām un sistēmām. Studiju kursa ietvaros tiek izanalizēta medicīnas aparatūras uzbūve, darbības principi, konstrukciju īpatnības. Īpaša uzmanība pievērsta drošības aspektiem. Studiju kursā iekļauts medicīnisko iekārtu praktikums – fizioloģisko parametru mērījumi, biosignālu izmantošana iekārtu vadībai, patstāvīga medicīniskā mēraparāta modeļa izgatavošana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar mērinstrumentiem, iekārtam un sistēmām, kas tiek izmantoti mūsdienu veselības aprūpē. Studiju kursa uzdevumi ir 1. Dot zināšanas par mūsdienas medicīnisko aprīkojumu, tā darbības principiem un konstrukcijām. 2. Attīstīt iekārtas analīzes un sintēzes prasmes. 3. Attīstīt studentu kompetenci medicīnisko mērīšanas iekārtu maketu izveidošanā un izmantošanā, atsevišķo fizioloģisko parametru mērīšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj nosaukt medicīniskās aparatūras svarīgākas īpatnības, identificēt ar medicīnisko aparatūru saistītus riska faktorus, klasificēt medicīniskus instrumentus pēc vairākām pazīmēm. - Eksāmens. Spēj nosaukt dažādās klīniskajās jomās izmantojamās tehnoloģijās un aparatūru, izskaidrot tehnoloģijas mērķus un būtību, nosaukt nepieciešamo aprīkojumu. - Eksāmens. Spēj izskaidrot un ilustrēt medicīniskās iekārtas darbības principus un uzbūvi, nosaukt principiālās prasības un/vai konstrukcijas īpatnības, novērtēt potenciālus riskus. - Individuālā darba atskaite, laboratorijas darbu atskaites. Spēj izvēlēties/ izvedot medicīniskā mēraparāta un tā atsevišķo mezglu shēmas, atlasīt nepieciešamas detaļas, salikt mērīšanas aparāta maketi, pārbaudīt un novērtēt mēraparāta darbību, reprezentēt rezultātus. - Laboratorijas darbu atskaites. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 30%
Laboratorijas darbu atskaites - 50% Individuālā darba atskaite - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika – algebriskie pārveidojumi, elementārās funkcijas, trigonometrija,, diferenciālie un integrālie aprēķini, funkcionālās rindas, diferenciālie vienādojumi, kompleksa skaitļi. Fizika / metroloģija – fizikālais lielums, mērvienības, mērījums, mērīšanas kļūda, optika, vielas uzbūve, metāli, dielektriķi, pusvadītāji. Elektronika – līdzstrāva, maiņstrāva, Oma, Kirhgofa likumi, RLC komponentes, pusvadītāju komponentes, operacionālo pastiprinātāju shēmas, ciparu elektronikas elementi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|