Kods | DE0061 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Operāciju pētīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Minkēviča, Nataļja Budkina | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Operāciju pētīšanai (Oerations research) ir plašas lietojuma iespējas dažādās zinātnes nozarēs (tai skaitā inženierzinātnēs, ekonomikā) un praktiskās darbības nozarēs, tāpēc prasme risināt operāciju pētīšanas problēmas ir svarīga gan pētniekiem gan praktiķiem.. Lai varētu lietot operāciju pētīšanas rezultātus reālu prakses problēmu risināšanai ir nepieciešama problēmas izpratne, korekta analītiskā modeļa izveides, atbilstošu optimizācijas rīku izvēles, matemātisko modeļu risināšanas un risinājumu interpretācijas prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par pētāmām situācijām atbilstošu matemātisku modeļu formulēšanu, analīzi un risināšanu. Veidot pētamo situāciju aprakstoša analītiskā modeļa izveides, atbilstošu optimizācijas rīku izvēles, matemātisko modeļu risināšanas un risinājumu interpretācijas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prasme: Formulēt reālai problēmai atbilstošu matemātiskās programmēšanas modeli Lietot simpleksa metodi lineārās programmēšanas piemēru risināšanā; Īstenot un atrisināt modeli izmantojot atbilstošus rīkus Veikt jutīguma analīzi, lai noteiktu optimālā risinājuma atkarību no datu izmaiņām - Eksāmens,kontroldarbs,patstāvīgais darbs Zināšanas: Izprast simpleksa metodes teorētiskos darbības principus; izprast saikni starp lineārās programmēšanas problēmu un tās duālo problēmu Saprast integrās programmēšanas lietojumus, pamata metodes un problēmas Saprast, kā modelēt un risināt problēmas, izmantojot dinamisko programmēšanu - Eksāmens, kontroldarbs, patstāvīgais darbs Kompetences: Spēt noskaidrot viena un vairāku mainīgo neierobežotu un ierobežotu nelineāras optimizācijas problēmu optimalitātes nosacījumus, un izvēlēties atbilstošu risinājuma metodiku - Patstāvīgais darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs - 30%
Patstāvīgi izstrādāts darbs - 40% Eksāmens/tests - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, varbūtību teorija un matemātiskā statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|