DE0048 Ciparu iekārtas un sistēmas

Kods DE0048
Nosaukums Ciparu iekārtas un sistēmas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Elektronika un telekomunikācijas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Andis Supe
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir paredzēts, lai apgūtu zināšanas saistībā ar ciparu signālu apstrādē izmantoto elektronisko iekārtu uzbūves pamatiem un darbības principiem, kas tiek izmantotas elektronikas un telekomunikāciju nozarēs. Galvenās kursa tēmas: impulsveida signāli un to iedarbe uz lineārām elektriskām ķēdēm, ciparu signālu slēdži, loģisko elementu parametri un elektriskās struktūras, ierobežotāji, impulsveida signālu ģeneratori, komparatori, ciparu-analogie un analogie-ciparu pārveidotāji, taimeri, kā arī datoru atmiņas uzbūve un organizācija, iekšējais un ārējais interfeiss, sistēmas komplekta moduļi un arhitektūra..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Impulsveida signāli un to iedarbe uz lineārām elektriskām ķēdēm 4 4 0 0
Tranzistora darbība slēdža režīmā 4 4 0 0
DL, RTL, DTL, TTL, I2L, ECL, CMOS loģisko elementu parametri un elektriskās struktūras 4 4 0 0
Signālu ierobežotāji 4 4 0 0
Impulsveida signālu ģeneratori 4 4 0 0
Analogie komparatori 6 6 0 0
Ciparu-analogie un analogie-ciparu pārveidotāji (CAP un ACP) 8 8 0 0
Taimeri 6 6 0 0
Optoelektronika 4 4 0 0
Datoru atmiņas SRAM, DRAM, ROM, PROM, EPROM, EEPROM, Flash EPROM 8 8 0 0
Datora iekšējais un ārējais interfeiss. 8 8 0 0
Kopā: 60 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir apgūt zināšanas, kas saistītas ar ciparu signālu apstrādes pamatiem un izprast pusvadītāju elementu elektrisko shēmu darbības principus un to raksturīgos parametrus. Studiju kursa uzdevumi: * iepazīstināt ar kursa saistīto terminoloģiju; * iepazīstināt ar lineāro elektrisko ķēžu iedarbi uz dažāda veida ieejas signāliem; * sniegt zināšanas par bipolāro tranzistoru bāzes veidotu elektronisko slēdžu darbības principu; * iemācīt atpazīt dažādas loģisko elementu elektriskās struktūras, to priekšrocības un trūkumus; * izskaidrot dažāda tipa impulsveida signālu ģenerēšanas principus; * izprast signālu ierobežotāju, taimeru, komparatoru un optoelektronisko iekārtu darbības principus un pielietojumu; * attīstīt prasmes par dažādus analogo-ciparu un ciparu-analogo pārveidotāju tipiskos risinājumus un to pielietojumu * izskaidrot datora atmiņas iekārtu darbības principus; * iemācīt eksperimentāli pārbaudīt parametrus un darbības algoritmus diskrētiem un ciparu mezgliem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj izskaidrot impulsveida signālu formas un raksturojošos parametrus. - Kontroldarbs, eksāmens.
Prot analizēt lineāro ķēžu iedarbību uz impulsveida signāliem. - Kontroldarbs, eksāmens.
Pārzina un spēj analizēt elektroniskos slēdžus un signālu ierobežotājus, to darbības principus un pielietojumu. - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens.
Spēj aprakstīt DL, RTL, DTL, TTL, I2L, ECL, CMOS loģisko elementu vispārējos parametrus un to bāzes elementu uzbūvi. - Kontroldarbs, eksāmens.
Prot aprakstīt taisnstūra un zāģveida formas impulsu ģeneratoru uzbūvi un darbības principus. - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens.
Pārzina un spēj aprakstīt analogu signālu komparatorus un taimerus, to uzbūvi un darbību - Kontroldarbs, eksāmens.
Pārzina dažādus ciparu analogos un analogos ciparu pārveidotājus, to veidus un parametrus - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens.
Orientējas un spēj aprakstīt SRAM, DRAM, ROM, PROM, EPROM, EEPROM, Flash EPROM organizāciju un uzbūvi - Kontroldarbs, eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kontroldarbi - 30%
Laboratorijas darbi - 20%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Elektrotehnikas pamati, Ciparu elektronika, Loģikas (Bula) algebra.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 40.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]