Kods | DE0042 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatūra (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks, Jurijs Lavendels | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatīta uz matemātisko un lingvistisko modeļiem balstītas informācijas sistēmas lietotāju adaptīvā interfeisa projektēšana un programmēšana; lietotāja adaptīva interfeisa projektēšanas psiholoģiskie un matemātiskie pamati; realizējamie algoritmi interfeisu sintaktiskajā un semantiskajā analīzē; algoritmu teorijas elementi, veidotājgramatikas, datu glabāšana interfeisu algoritmos, datu apstrādes principi adaptīvajā interfeisā, darba rezultātu glabāšana poļu pieraksta, triāžu, tetrāžu un sarakstu formā, kā arī izpildāmās programmatūras iegūšana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - iemācīt studentus patstāvīgi projektēt informācijas sistēmas lietotāju adaptīvo interfeisu un izstrādāt uz lietotāju modeļiem un tēlu atpazīšanas metodēm balstītas mācību programmatūras prototipus. Studiju kursa uzdevumi: - izskatīt uz tīmekļa tehnoloģijām balstītu adaptīvo informācijas sistēmu piemērus; - sniegt izpratni par formālo valodu, veidotājgramatiku un klasiskās algoritmu teorijas vietu adaptīvajā interfeisā; - attīstīt prasmes realizēt sintaktiskos un semantiskos analizatorus kā izstrādājamās programmatūras daļu; - izveidot prasmes izmantot programbibliotēkās pieejamās programmatūras elementu sagataves. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt adaptīvā interfeisa organizēšanas pamatprincipus, spēj algoritmizēt lietotāju modeļu klasifikācijas un optimālās dialoga struktūras formēšanas metodes. - Sekmīgi nokārtoti kontroldarbi. Spēj patstāvīgi pielietot atsevišķas adaptīvā interfeisa uzbūves metodes. - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi. Spēj patstāvīgi izstrādāt lietišķas intelektuālās sistēmas analizatoru algoritmus. - Sekmīgi izstrādāta un iesniegta studiju projekta apraksta daļa. Spēj izstrādāt lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototipu, kas sakņojas zināšanu atspoguļošanas modeļos un tīmekļa tehnoloģijās. - Izstrādāts un sekmīgi prezentēts studiju projekts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Kontroldarbi - 30% Studiju projekts - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Algoritmēšanas un praktiskās programmēšanas iemaņas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|