Kods | DE0041 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datu apstrādes un datizraces pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Paršutins, Arnis Kiršners, Inese Poļaka, Darja Plinere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Datu apstrāde un datizrace nodrošina metožu un tehnoloģiju kopumu, kas ļauj pārvērst uzņēmumā pieejamos datus noderīgā informācijā un zināšanās. Datu apstrāde risina datu izgūšanas, datu transformēšanas un datu strukturēšanas problēmas. Tās rezultātā dati tiek sagatavoti tālākai apstrādei. Datizrace risina datu analīzes problēmas, lai atklātu iepriekš nezināmas attiecības starp datiem. Datizraces rezultāti ļauj uzņēmumiem un sistēmām pieņemt pareizus un pamatotus lēmumus. . Kursā tiek aptverta datu apstrāde un analīze, sākot no datu izgūšanas no datu avotiem līdz zināšanu iegūšanai un to prezentācijai lietotājam saprotamā formā. Kursa tēmas ietver datu glabāšanas veidu un tehnoloģiju apskatu, datu analīzes metodes, ietverot gan klasiskās statistikas, gan modernas mašīnapmācības un datizraces metodes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamata teorētiskās un praktiskās zināšanas datu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, analīzes un prezentācijas metožu un algoritmu izmantošanā dažādās problēmsfērās un nozarēs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izgūt datus no datu avotiem un strukturēt tos dažādos datu glabāšanas veidos - Teorētiskā daļa: eksāmens;
Praktiskā daļa: darbs par tēmu „Datu izgūšana, strukturēšana un sagatavošana analīzei”, 1. daļa. Spēj realizēt datu apstrādes darbplūsmas, transformēt datus, novērtēt datu kvalitāti un sagatavot datus analīzei - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu „Datu izgūšana, strukturēšana un sagatavošana analīzei”, 2. daļa. Spēj atklāt sakarības datos ar klasiskajām statistiskās analīzes metodēm (regresija, korelācija, X2 tests) - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu „Datu statistiskā analīze” Spēj izveidot datu klasifikācijas modeli un pielietot to jaunu ierakstu klasifikācijai - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu „Klasifikācijas uzdevums un algoritmi” Spēj veikt datu analīzi, pielietojot datu klasterizācijas algoritmus - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu „Klasterizācijas uzdevums un algoritmi” Spēj pielietot mākslīgus neironu tīklus prognozēšanas uzdevumu risināšanai - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu "Prognozēšana ar mākslīgajiem neironu tīkliem" Spēj pasniegt un vizualizēt datu apstrādes un analīzes rezultātus - Teorētiskā daļa: eksāmens; Praktiskā daļa: darbs par tēmu "Datu analīzes rezultātu pasniegšana" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu atskaites - 30%
Gala pārbaudījums teorētisko un praktisko zināšanu novertēšanai - 50% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, matemātiskā statistika, datu bāzu vadības sistēmas, programmēšana bāzes līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|