Kods | DE0034 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorvadības pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Bļizņuks, Oļesja Grigorjeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas datorvadībā, apskatot modernās tendences tehnoloģisko procesu vadībai un kontrolei, uzsverot kopīgās un atšķirīgās iezīmes industrijā, lauksaimniecībā, transportā, pakalpojumu sfērā u.c. Studenti tiek iepazīstināti ar risināmo problemātiku katrā no nozarēm, ar specifisko datortehniku, specifiskām programmēšanas valodām. Liela vērība tiek pievērsta tehnoloģisko procesu robotizācijai, intelektuālajai vadībai, lēmuma pieņemšanai. Tiek sniegtas pamatzināšanas par industriālajiem tīkliem (Ethernet, Profinet, Profibus u.c.). Pamattēmu labāku apguvi nodrošina praktiskie darbi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par datorvadības pamatnostādnēm, risināmajām problēmām atšķirīgās nozarēs, par kopīgām risināšanas metodēm. Uzdevumi: - Iemācīt risinājumus sekojošās sfērās: robotizācija, elastīgā vadība, viedās mājas un ofisi, adaptīvā un intelektuālā vadība. - Sagatavot speciālistus, kas spēj izmantot iegūtās zināšanas reālos uzdevumos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties mūsdienu ražošanas procesu vadībā un lēmumu pieņemšanā datorvadības sistēmās - Eksāmens Spēj analizēt un izskaidrot datorvadības īpatnības atšķirīgās lietojumsfērās - Eksāmens Spēj izprast robotizācijas problēmas dažādu robotu paaudžu gadījumā - Praktiskie darbi Spēj analizēt un izskaidrot specifiskās datorvadības aparatūras atšķirību no vispārējās lietošanas aparatūras - Praktiskie darbi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|