Kods | BS0012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads datorzinībās I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks, Ojārs Krūmiņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ievadu datorzinātņu pamatos. Uzsvars tiek likts ne tikai uz teorētiskā pamatojuma apgūšanu, bet arī nozarē izmantoto rīku un valodu apguvi un to pielietošanu, kā arī praktisko iemaņu apgūšanu. Studiju kursa ietvaros tiek aplūkotas sekojošas tēmas: mainīgie lielumi, datu tipi, izteiksmes, funkcijas, kontroles mehānismu, datu struktūras un algoritmi. Tiek sniegta teorija par datu glabāšanu un datu bāzēm, tīklu veidošanu, drošību. Programmēšanas valodas ietver Python un Javascript. Tiks izmantots arī HTML un CSS.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par datorzinātņu un datortehnikas specialitātēm. Studiju kursa uzdevumi ir iepazīstināt studentus ar algoritmu izstrādi un ieviešanu, sniegt zināšanas par augsta līmeņa programmēšanas valodām, liekot uzsvaru uz problēmu risināšanu, izmantojot abstrakciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj rakstīt programmatūru, kas izmanto objektu orientētu dizainu un tā galvenās koncepcijas par iekapsulēšanu, mantojumu un polimorfismu. - Pārbaudes darbi, gala eksāmens, praktiskie darbi. Prot izveidot vadītu programmu ar grafisko lietotāja interfeisu (GUI) un komponentiem, ar kuriem programmas lietotājs var mijiedarboties (izvēlnes, pogas u.c.), spēj interpretēt un izveidot UML klases diagrammas, kas atspoguļo programmatūras gabala dizainu. - Pārbaudes darbi, starpeksāmens, gala eksāmens, praktiskie darbi. Prot interpretēt un izveidot UML objektu diagrammas, kas atspoguļo programmatūras izpildes laiku. - Eksāmens, starpeksāmens. Spēj definēt standarta skaitļošanas vārdnīcu, piemēram, darbības jomu, kalpošanas laiku, klasi, objektu, metodi, parametru u.c. - Pārbaudes darbi, gala eksāmens, praktiskie darbi. Orientējas integrētā izstrādes vidē (piemēram, Eclipse's JDT), lai veiktu tipiskus programmas rediģēšanas un navigācijas uzdevumus. - Praktiskie darbi, mājasdarbi. Prot izmantot dažāda veida kolekcijas un to atkārtotājus, risināt problēmas, iesaistot vairākus viena veida objektus. - Praktiskie darbi, starpeksāmens, gala eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpeksāmens - 30%
Gala eksāmens - 30% Pārbaudes darbi - 20% Praktiskie darbi - 10% Mājasdarbi - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|