Kods | BS0008 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Lazovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas pamata un uzlabotās programmatūras izstrādes un uzturēšanas koncepcijas. Studenti pēta programmatūras inženierijas daudzveidīgos aspektus, sākot no prasību analīzes un sistēmas specifikācijas līdz projektēšanas stratēģijām un testēšanas metodoloģijām. Studiju kursā tiek ietverti jaunākie programmatūras procesu modeļi, spējās metodes, sociāli tehniskās sistēmas un nozarei raksturīgie ētiskie jautājumi. Apvienojot teoriju un praksi, studējošie gūst kompetences, lai orientētos un ieviestu jauninājumus arvien mainīgajā programmatūras inženierijas vidē, pārzinot pašreizējo labāko praksi un izrādot gatavību veidot nozares nākotni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pilnīgu programmēšanas metodoloģiju pārvaldību, kas ietver kompetenci dažādu programmēšanas valodu lietošanā, jaunāko rīku izmantošanā, efektīvu algoritmu realizēšanā un mērogojamu un drošu lietojumprogrammu izvietošanā. Studiju kurs uzdevumi: - iemācīt veidot skaidru un efektīvu tehnisko dokumentāciju programmatūras projektos; - attīstīt prasmes skaidri izklāstīt tehniskus konceptus gan IT, gan ne IT auditorijai. - sniegt izpratni par dokumentācijas nozīmi nākamajai izstrādei, uzturēšanai un sadarbībai; - attīstīt spēju analizēt sarežģītas problēmas, novērtēt potenciālos risinājumus un pieņemt lēmumus programmatūras izstrādes kontekstā; - sniegt pieredzi sadarbībā ar citiem izstrādātājiem, izmantojot draudzīgus rīkus, pirmkoda pārskatīšanas un saziņas platformas; - sniegt izpratni kā automatizēt programmatūras integrāciju, testēšanu un ieviešanu, lai nodrošinātu konsekventu un uzticamu programmatūras piegādi; - izveidot prasmes, lai identificētu un novērstu programmatūras defektus un iemācītos optimizēt kodu, izmantojot profilēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt un nošķirt programmatūras inženierijas pamatprincipus. - Gadījumu izpēte, klases aktivitātes Spēj noteikt, analizēt un dokumentēt programmatūras prasības dažādām sistēmām. - Gadījumu izpēte, klases aktivitātes Spēj efektīvi sadarboties komandās. - Kursa projekts Spēj izstrādāt stabilas un uzturējamas programmatūras arhitektūras, kas pielāgotas konkrētām problēmām. - Kursa projekts Spēj ieviest labāko praksi kodēšanā, nodrošinot uzticamas programmatūras izstrādi. - Kursa projekts Spēj novērtēt un pielietot atbilstošas testēšanas metodes, lai nodrošinātu programmatūras kvalitāti. - Kursa projekts Spēj izprast un ieviest programmatūras procesu modeļus, kas attiecas uz dažādiem izstrādes kontekstiem. - Kursa projekts, gadījumu izpēte Spēj atpazīt un risināt programmatūras izstrādes sociāli tehniskos un ētiskos aspektus. - Gadījumu izpēte Spēj efektīvi sadarboties programmatūras izstrādes komandā, pārvaldot projektus. - Kursa projekts |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība klases aktivitātēs - 20%
Gadījumu izpēte - 30% Kursa projekts - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datu struktūras un datorzinātņu pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|