Kods | DE0016 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datoru organizācija un asambleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldis Sukovskis, Pāvels Rusakovs, Gundars Alksnis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti datora procesora, atmiņas un citu komponentu organizācijas principi un programmēšanas pamati asamblera valodā. Sekmīgi pabeidzot studiju kursu, studenti spēs veidot vienkāršas programmas asamblera valodā, izmantot šīs zināšanas darbam ar datora komponentēm. Tiek apgūti programmēšanas pamati asamblera valodā, pārtraukumu apstrāde, darbs ar datora komponentēm – taimera kontrolieri, tastatūru, videoadapteri. Būtisku studiju kursa daļu veido praktisku uzdevumu izpilde, kuros studenti pielieto iegūtās zināšanas un apgūst prasmes lietot programmēšanas un atkļūdošanas rīkus kodam asamblera valodā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apmācīt un virzīt studentus mūsdienu datoru komponenšu organizācijas apguvē, lai studiju kursa nobeigumā viņi būtu kompetenti izmantot asamblera valodu darbam ar tām. Studiju kursa uzdevumi: - apgūt programmēšanas pamatus asamblera valodā; - nostiprināt prasmes lasīt iepriekš uzrakstītu pirmkodu asamblera valodā; - apgūt pārtraukumu apstrādi un datora komponenšu (tastatūras, videoadaptera, taimera) darbības principus; - nostiprināt programmatūras izstrādes un atkļūdošanas rīku lietošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj patstāvīgi realizēt vienkāršas programmas asamblera valodā un izskaidrot to darbību. - Laboratorijas darbu uzdevumi.
Kritēriji: spēj patstāvīgi veidot uzdevuma risinājumu programmēšanas vidē, izskaidrot tā darbību, veikt atkļūdošanu. Spēj analizēt un izskaidrot gatavu asamblera pirmkodu un izskaidrot tajā izmantoto operatoru darbību. - Kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēj izprast gatava pirmkoda darbību, konstatēt nepilnības, un zina, kā tās novērst. Izprot un spēj izskaidrot pārtraukumu apstrādi un datora komponentu (tastatūras, videoadaptera, taimera) darbības principus. - Kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēj risināt ar datora komponentu darbību saistītus uzdevumus un izskaidrot pārtraukumu apstrādi. Prot izmantot programmatūras izstrādes vidi programmu izveidei asamblera valodā un atkļūdošanai. - Laboratorijas darbu uzdevumi. Kritēriji: spēj patstāvīgi veidot uzdevuma risinājumu programmēšanas vidē, veikt atkļūdošanu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu izstrāde un aizstāvēšana - 50%
Kontroldarbu vērtējums - 25% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skaitīšanas sistēmas, programmēšanas pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|