Kods | BS0003 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datoru organizācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kārlis Berkolds, Claudio Andres Rivera | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatīta datora darbība un uzbūve aparatūras līmenī, un kā aparatūra tiek savienota ar programmatūru. Studiju kursa ietvarā tiek izveidota datora arhitektūra no pamata loģiskajiem elementiem līdz operētājsistēmas līmenim, tādā veidā radot izpratni par atsevišķi elementu uzbūvi un to nozīmi kopējā datora organizācijā. Studenti apgūst Būla loģiku un tās īstenošanu aparatūrā, atmiņas un centrālā procesora uzbūvi un darbību, datora arhitektūras un mašīnkoda instrukciju komplekta izveidi, un tā sasiti ar operētāj sistēmu un programmatūru.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot studentiem padziļinātu izpratni par to, kā dators tiek organizēts un izstrādāts, un iepazīstina studentus ar kompromisiem aparatūras/programmatūras saskarnē. Studiju kursa uzdevumi: • veicināt izpratni par to, kā dators tiek organizēts un izstrādāts; • iepazīstināt ar Būla loģiku un simulēt to aparatūras apraksta valodā; • iemācīt izstrādāt atmiņas apakšsistēmu datoram; • attīstīt prasmi izstrādāt procesoru un tā instrukciju komplektu; • pilnveidot prasmi programmēt asamblera valodā; • veicināt izpratni par virtuālās mašīnas nozīmi aparatūras/ programmatūras saskarnē; • veicināt izpratni par operētājsistēmas nozīmi aparatūras/programmatūras saskarnē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot un izstrādā Būla loģikas funkcijas aparatūras apraksta valodā. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi, gala eksāmens. Izprot un izstrādā atmiņas struktūru un hierarhiju aparatūras apraksta valodā. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi. Izprot, kā mašīnkods vada datora aparatūru. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi, gala eksāmens. Spēj izstrādāt vienkāršu datoru arhitektūru aparatūras apraksta valodā. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi. Spēj izveidot asambleru dotajai asamblera valodai un mašīnkodam. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi, gala eksāmens. Izprot virtuālās mašīnas lomu programmatūras arhitektūrā un var uzrakstīt vienkāršu tulkotāju uz asamblera valodu. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi. Izprot operētājsistēmas funkciju programmatūras savienošanā ar aparatūru un spēj izveidot vienkāršu operētāj sistēmu dotajai aparatūrai. - Pārbaudes darbi, projekti, laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 12%
Pārbaudes darbi - 16% Projekti - 20% Gala eksāmens - 52% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sistēmu programmēšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|