Kods | DE0012 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads operāciju pētīšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Minkēviča, Raisa Smirnova, Jānis Pekša | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Operāciju pētīšana ir ļoti svarīga pētniecības joma, kas cieši saistāma ar biznesa lietojumiem. Tā apvieno trīs plašas disciplīnas - matemātiku, datorzinātni un biznesa lietojumus. . Studiju kurss iepazīstina ar svarīgāko operāciju pētīšanas risināmo problēmu un metožu daudzveidību, sniedz zināšanas par teorētisko modeļu izmantošanas iespējām reālu situāciju un sistēmu kvantitatīvā analīzē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar matemātiskās programmēšanas, krājumu pārvaldības, prognozēšanas un citām operāciju pētīšanas pieejām un metodēm, lai izprastu to lietojuma iespējas un spētu tās izmantot praktisku optimizācijas problēmu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot kompetences sistēmu vadības likumsakarību izpētē, to parametru formalizēšanā. 2. Attīstīt izpratni par reālu, ar vadību saistītu situāciju un sistēmu adekvātu analītisku modeļu izveidi, to formālo aprakstu, risināšanu un analīzi. 3. Veidot atbilstošu optimizācijas rīku izvēles, matemātisko modeļu risināšanas un risinājumu interpretācijas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pazīst reālu situāciju un sistēmu kvantitatīvas analīzes iespējas, teorētiskos principus un metodes.
- Eksāmens, kotroldarbs. Spēj izvēlēties un izmantot apskatāmai problēmai atbilstošus teorētiskos modeļus, datorizētai modeļu risināšanai izmantojamus rīkus. - Studiju darbs, praktiskie/mājasdarbi. Prot formulēt reālai problēmai atbilstošu matemātiskās programmēšanas, krājumu pārvaldības, prognozēšanas u.c. modeli un risināt to. - Praktiskie/mājasdarbi, kontroldarbs, eksāmens. Spēj izvērtēt un pamatot prasības vienkāršu problēmu risināšanai, patstāvīgi meklēt un apkopot nepieciešamo informāciju problēmas risinājumam, īstenot un atrisināt modeli izmantojot atbilstošus rīkus, interpretēt iegūtos rezultātus racionāla, pamatota lēmuma pieņemšanai. - Studiju darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie/mājasdarbi - 10%
Studiju darbs - 30% Kontroldarbs - 20% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sekmīgi apgūti studiju kursi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|