Kods | BM0019 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģeodinamika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ģeodēzija un kartogrāfija, ģeomātika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kaminskis, Māris Kaļinka, Jānis Ancāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 10.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ģeodinamikas termini un nozares pielietojumu apgūšana studiju procesā. Komplicētu dabas loģisko, saistīto procesu saistības izzināšana un apguve. . Studiju procesa laikā tiek pētīta zemes zinātņu teorētiskā un praktiskā sadarbība, saistība ar ģeoloģiju, dabas zinātnēm informācijas tehnoloģijām. Vērtēti inženierzinātņu sasniegumi un pielietojumi, kā plaši izmanto GPS / GNSS. Latvijas unikālā pieredze darbā ar SLR un VLBI, kas sniedz ieguldījumu vispasaules ģeodēziskās atskaites sistēmas uzturēšanā. . Apskata ģeoīda un (kvazi)ģeoīda modeļa noteikšanas metodes, gravitācijas lauka izmaiņas. Satelītu orbītas, orbītu elementu pārzināšana. Zemes garozas vertikālās svārstības atsevišķos rajonos, Ziemeļvalstu Fennoskandijas piemērs. . Globālās ģeodēziskās novērošanas sistēmas (GGOS) uzbūve, kopsakarības un darbība.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iepazīstināt doktorantus ar ģeodinamikas nozares plašo sadalījumu un tās aktuālo nozīmi ģeozinātņu saimē, tādējādi spējot izprast praktiskus un sarežģītus ģeofizikas uzdevumus. Izprast priekšmeta piesaisti ģeodēziskajiem darbiem Latvijā. Iegūt zināšanas par ģeodinamikas pielietojumu un attīstību tautsaimniecības darbiem, izglītības un zinātnes vajadzībām. Pēc priekšmeta apguves doktorants spēs orientēties ģeodinamikas jautājumos un rast risinājumu daudzās nestandarta situācijās. Patstāvīgi risinās komplicētus darba jautājumus par ģeodinamiskiem procesiem, to izmaiņām laikā un telpā, kā arī citiem globāliem ģeofizikas procesiem vai aktuālām vides problēmām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties ģeodinamikas tēmās un to kopsakarībās. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, ieskaite.
Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus.
Spēj izvērtēt ģeodinamikas problēmas un dot iespējamo teorētisko risinājumu. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, ieskaite. Kritēriji: brīvi orientējas teorētiskajā literatūrā un informācijas avotos. Spēj padziļināti izklāstīt ģeodinamikas globālos jautājumus. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, ieskaite. Kritēriji: detalizēti, plaši izklāstīt teorētiskos risinājumus, spēj patstāvīgi un pamatoti diskutēt par tiem. Spēj pamatot un analizēt sasniegtos rezultātus, piedāvāt turpmākus risinājumus. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, ieskaite, eksāmens. Kritēriji: izmantojot iegūtās zināšanas, spēj modelēt ģeodinamiskus scenārijus, piedāvāt nestandarta risinājuma veidus un tos pamatot. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināru un praktisko nodarbību apmeklējums - 35%
Izpildīts patstāvīgais darbs (teorētiskie un praktiskie uzdevumi, nestandarta aprēķini) - 35% Nokārtota ieskaite - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ģeodēziskā gravimetrija, augstākā ģeodēzija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|