Kods | BM0017 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Globālo navigācijas satelītsistēmu pielietošana ģeodēzijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ģeodēzija un kartogrāfija, ģeomātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kaminskis, Māris Kaļinka, Jānis Zvirgzds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Navigāciju satelītu sistēmas GPS, GLONASS, Galileo un citas, kopīgais un atšķirīgais. Izprast sistēmu atšķirības, plusus un mīnusus. Satelītu mērījumu uzlabošanas sistēmas: kosmosa tipa, uz zemes bāzētās. Satelītu signālu pārraide. Satelītu orbītu teorija, Keplera elementi. Mērījumu uzlabošanas datu pārraide GNSS lietotājiem. Precīzā pozicionēšana, ĢIS pozicionēšana un navigēšana. Sniegt zināšanas par GNSS instrumentiem un to izvēli atbilstoši veicamajam uzdevumam.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iepazīstināt ar dažādām navigācijas satelītu sistēmām, to precizitāti un pielietojumiem. Apgūt prasmi rīkoties ar dažādiem uztvērējiem un to pielietojumiem. Prasme izvēlēties darba uzdevumam atbilstošu satelītu uztvērēju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties GNSS satelītu sistēmās un to uzbūvē. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, laboratorijas darbi, ieskaite.
Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus
Spēj izvērtēt GNSS sistēmu pielietošanas robežas un rast risinājumus mērījumiem. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus Spēj pamatot un analizēt sasniegtos mērījumu rezultātus, izvēlēties pareizus instrumentus. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināru un praktisko nodarbību apmeklējums - 40%
Izpildīts patstāvīgais darbs (teorētiskie un praktiskie uzdevumi, nestandarta aprēķini) - 30% Nokārtota ieskaite - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, fizika, ģeometrija, astronomija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|