Kods | BM0013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Konstrukciju optimizācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Kovaļovs, Sandris Ručevskis, Pāvels Akišins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss padziļināti iepazīstina studentus ar metamodelēšanas metodoloģiju konstrukciju optimālas projektēšanas praksē. Lekcijās un praktiskajos darbos tiks apskatīti skaitlisku eksperimentu plānošana, aproksimāciju veidošana un optimizācija. Iegūtās zināšanas students būs spējīgs patstāvīgi izmantot projektēšanas vadlīniju izstrādē un zinātnisku publikāciju sagatavošanā. Studiju kursa apguves laikā tiks veikts darbs ar datorprogrammatūrām ANSYS, EDAOpt, VariReg.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošo prasmes mūsdienīgā konstrukciju optimālas projektēšanas praksē, izmantojot datorsimulāciju programmas – ANSYS, EDAOpt, VariREG. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt spēju patstāvīgi formulēt daudzparametriskas optimizācijas uzdevumu. 2. Pilnveidot prasmes izstrādāt eksperimentu plānus, kā arī veidot matemātiskās sakarības aprēķinu rezultātu analīzei objektīvu secinājumu iegūšanai. 3. Attīstīt kompetenci izmantot skaitliskos modeļus lēmumu pieņemšanas procesā, kā arī veikt pilnu optimizācijas ciklu un izstrādāt optimālas projektēšanas vadlīnijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot patstāvīgi formulēt daudzparametriskas optimizācijas uzdevumu. - Praktiskie darbi, atskaites par veiktiem individuāliem aprēķinu darbiem. Spēj izstrādāt eksperimentu plānus atbilstoši pētījuma mērķim. - Praktiskie darbi, atskaites par veiktiem individuāliem aprēķinu darbiem. Prot izstrādāt matemātiskās sakarības aprēķinu rezultātu analīzei objektīvu secinājumu iegūšanai. - Praktiskie darbi, atskaites par veiktiem individuāliem aprēķinu darbiem. Spēj veikt pilnu optimizācijas ciklu un izstrādāt optimālas projektēšanas vadlīnijas. - Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots eksāmens - 50%
Izpildīti praktiskie darbi (aizstāvētas atskaites par veiktiem individuāliem aprēķinu darbiem) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, Konstrukciju projektēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|