Kods | BM0006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Betonmācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Genādijs Šahmenko, Māris Šinka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Betonu struktūra (definīcija,struktūras sarežģītība,pildvielu struktūra betonā,hidratētas cementa pastas struktūra,kontaktzonas loma betona struktūrā).Betona stiprība. Betona deformatīvās īpašības. Betona elastīgās īpašības. Tehniskais rukums. Žūšanas rukums un šļūde. Betona ilgizturība. Betona caurlaidības īpašības. Betona sagraušanu ietekmējošie faktori. Hidrauliskie un nehidrauliskie cementi. Portlandcements, tā hidratēšanās process. Pildvielas. Betona otreizējās pārstrādes un celtniecības atkritumu izmantošanas iespējas pildvielu ražošanā. Ķīmiskās piedevas. Betona sastāva projektēšana. Segregācijas procesi. Betona tilpuma izmaiņas iestrādes procesā. Betona saistīšanās laiks. Betona kvalitātes kontrole un paraugu testēšana. progresīvās betonēšanas tehnoloģijas un betoni.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veidot izpratni un sniegt praktiskas zināšanas par betona struktūru un tā īpašībām. Dot teorētiskas zināšanas par betona (svaiga betona masa un sacietējis betons) īpašību izmaiņu ražošanai nepieciešamajā virzienā. Attīstīt eksperimentālā darba iemaņas un darba rezultātu analīzes vispārinājumu. Vispārējās priekšmeta izpratnes un sistēmiskas domāšanas attīstīšana: Izpratnes veidošana par betona struktūru, tās īpašībām un to savstarpējo saikni. Priekšmeta vispārējo speciālo zināšanu apgūšana: Betona īpašību praktiska izmantošana , tehnoloģisku uzdevumu risinājumā. Priekšmeta konkrēto speciālo zināšanu apgūšana: Konkrētu, detalizētu tehnoloģisku situāciju analīze un novērtēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un pārvalda betonu galvenās, raksturīgās īpašības, spēj noteikt lietojuma veidu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, laboratorijas darbi un eksāmens.
Spēj salīdzināt savā starpā dažādus specializētus betonus un piemeklēt to optimālu un pamatotu nomaiņu vai aizstāšanu ar analogu betona materiālu. Spēj izmainīt betonu īpašības. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, laboratorijas darbi, eksāmens. Spēj atbildēt uz pasniedzēja jautājumiem par betonu īpašībām un lietojumu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi Pārbaudes veidi: testi, laboratorijas darbi. Spēj ar empīriskām un aprēķinu metodēm un testiem noteikt svarīgāko betona īpašību skaitliskās vērtības - Pārbaudes veidi: testi, laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums un aktivitāte - 7%
Pārbaudes darbi: kvalitātes un atbilstības novērtēšanas teorētiskie aspekti, atbilstības novērtēšanas sistēma, tās elementi un procedūras - 15% Grupu darbs: produkta atbilstības novērtēšana saskaņā ar atbilstības novērtēšanas darbības moduļa prasībām un rezultātu prezentācija - 15% Izpildīti un aizstāvēti laboratorijas darbi - 25% Nokārtots eksāmens - 38% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Būvmateriālu īpašības un ražošanas tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|