Kods | DA0005 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tradicionālās un jaunās keramikas ķīmija un tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Rundāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par būvkeramikas klasifikāciju un jaunākajām tendencēm būvkeramikas ražošanas tehnoloģijās, kā arī par modernās keramikas galvenajām īpašībām, iegūšanas metodēm un pielietojuma jomām. Mācību darbs ir orientēts uz zināšanu paplašināšanu par funkcionālās keramikas un inženierkeramikas materiālu ķīmiskām, fizikālām un tehnoloģiskām īpašībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par jaunākajām tendencēm būvkeramikas ražošanā un jaunākajiem un aktuālākajiem modernās keramikas veidiem un pielietojumiem. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt paplašinātas un specializētas zināšanas par modernās keramikas ķīmiju, kā arī veidot izpratni par šādas keramikas iegūšanas tehnoloģijām un īpašībām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties dažādo keramikas materiālu ieguves procesu ķīmijā un tehnoloģijās. Pārzina raksturīgākās keramikas materiālu struktūras īpatnības, fizikāli ķīmiskās īpašības un pielietošanas jomas. - Pārbaudes veidi: testi. Kritēriji: spēj novērtēt ražošanas procesu ietekmi uz gala izstrādājuma struktūru un īpašībām. Vismaz 50% apjomā spēj pareizi atbildēt uz testa jautājumiem. Pārzina konkrētā laboratorijas darba teorētiskos pamatus. Orientējas keramikas materiālu pētīšanas metodēs. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi. Kritēriji: spēj izstrādāt teorētisko pamatojumu laboratorijas darbam. Prot izmantot pieejamo tehnoloģisko aprīkojumu laboratorijas darba veikšanai. Saprot un spēj analizēt laboratorijas darba laikā iegūtos rezultātus. Prot izskaidrot izmantotā aprīkojuma darbības principus. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu ieskaite. Kritēriji: spēj analizēt laboratorijas darbā iegūtos rezultātus saistībā ar darba teorētisko pamatojumu. Pārzina laboratorijas darba rezultātu apstrādes, analīzes un interpretācijas metodes. Prot izskaidrot un pamatot iegūtos rezultātus. Pārzina un izprot tradicionālās un mūsdienu keramikas tehnoloģijas, galvenās materiālu klases un dažādo keramisko materiālu pielietojuma jomas. - Pārbaudes veids: eksāmens. Kritēriji: parāda paplašinātas un specializētas zināšanas un izpratni par tradicionālās un mūsdienu keramikas tehnoloģijām, keramisko materiālu struktūru, īpašībām un pielietojumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi - 20%
Laboratorijas darbi - 30% Eksāmena vērtējums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ķīmijas un fizikas zināšanas bakalaura studiju līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|