Kods | DA2101 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Klincāre, Juris Blūms, Anželika Blūma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 11.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par fundamentāliem fizikas likumiem un parādībām, kas tālāk tiek attīstīta un izmantota ķīmijas inženierzinātņu jomas speciālistu sagatavošanā. Studiju kursā paredzēts veidot saikni starp fiziku un citām dabas zinātņu jomām, kas veicina jaunu saskares virzienu attīstību, izmantojot iegūtās zināšanas biofizikā, fizikālajā ķīmijā, materiālzinātnē, medicīnas fizikā un citās saskares zinātņu jomās. Studējošais iegūst pamatzināšanas klasiskajā mehānikā, molekulārfizikā un termodinamikā, elektromagnētismā, viļņu un kvantu optikā, kā arī apgūst kvantu mehānikas un kodolfizikas pamatus, veidojot šo fizikas tēmu sasaisti ar ķīmijas speciālistiem aktuāliem jautājumiem. Mācību darbs ir orientēts uz zināšanu apguvi, nostiprināšanu praktisku problēmuzdevumu risināšanas ceļā un veicot laboratorijas darbus teorētiski apgūto zināšanu pārbaudei un papildināšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot vienotu un zināšanās balstītu izpratni par dabā notiekošajiem procesiem, kas turpmāk izmantojama konkrētu tehnoloģisku problēmu un uzdevumu risināšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par fizikas pamatlikumiem, to izpausmēm dabā un pielietojumiem tehnikā un tehnoloģijās, sasaisti ar ķīmijas nozari. 2. Izveidot prasmes: • formulēt un matemātiski formalizēt dabas, tai skaitā - fizikas likumus un sakarības; • strādāt ar mēriekārtām un aparatūru, korekti nolasīt datus no mēriekārtām; • matemātiski apstrādāt un noformēt eksperimentāli iegūtos datus; • analizēt iegūtos eksperimentālos rezultātus un izdarīt pamatotus un argumentētus secinājumus. 3. Izveidot kompetences: • atpazīt fizikas likumsakarību un likumu darbību dabā un tehnikā; • analizēt procesus kopsakarībās, spējot paredzēt sagaidāmo rezultātu; • pielietot fizikas likumus un sakarības ķīmijas problēmu risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina klasiskas fizikas pamatus visās fizikas jomās. - Kontroles forma - kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: students spēj izklāstīt klasiskās fizikas pamatlikumus un tos pielietot problēmuzdevumu risināšanai un kvalitatīvu uzdevumu skaidrošanai. Pārzina kvantu mehānikas pamatus, vielu struktūru un uzbūvi. - Kontroles forma - kontroldarbi. Kritēriji: students spēj pielietot vienkāršākos kvantu mehānikas pamatlikumus aprēķiniem un elektronu stāvokļu skaidrojumam. Pārzina klasisko viļņu optiku. - Kontroles forma - laboratorijas darbi, to protokoli. Kritēriji: students spēj izanalizēt vienkāršu vielu emisijas spektrus. Spēj analizēt un formalizēt uzdevumos aprakstītās situācijas, atrisināt uzdevumus un kritiski izvērtēt iegūto rezultātu. - Kontroles forma - kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: students spēj atrisināt fizikas problēmuzdevumus fizikas studiju kursa apjomā. Spēj patstāvīgi veikt mērījumus ar mēraparatūru, tai skaitā – zinātnisko. - Kontroles forma - laboratorijas darbi, to protokoli. Kritēriji: students prot nolasīt datus no mēriekārtas, korekti tos pierakstīt, veikt mērījumu rezultātu matemātisko apstrādi, tai skaitā kļūdu aprēķinus, un pamatoti izvērtēt iegūto. Spēj kritiski izvērtēt pieejamo informāciju, izvairoties no pseidozinātnisku teoriju atbalstīšanas, bet mērķtiecīgi un pamatoti virzoties uz konkrētu tehnoloģisku mērķi. - Kontroles forma - individuālais vai grupas projekta darbs. Kritēriji: students spēj iegūt informāciju par jaunākajiem zinātnes sasniegumiem un izprast to sasaisti ar fizikas pamatlikumiem. Spēj atrast pretrunas ar fizikas likumiem dažādu “mūžīgā dzinēja” tipa un līdzīgos piedāvājumos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbu (pārbaudes darbu) vidējais vērtējums - 20%
Individuālā vai grupas projekta darba prezentācija - 5% Laboratorijas darbi - 25% Eksāmena vērtējums - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, ķīmija, matemātika vidusskolas kursa apjomā, pamatzināšanas par atvasināšanu un integrēšanu no augstākās matemātikas studiju kursa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|