Kods | BM0001 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Robežslāņa teorija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sigurds Jaundālders | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts padziļinātai siltuma un masas apmaiņas teorijas, plūsmas mehānikas un aerodinamikas teorijas un praktisko pielietojumu apguvei. Īpaša uzmanība veltīta konvektīvajai siltumapmaiņai un ar to saistītajām parādībām plūsmas mehānikā. Studiju kursā tiek aplūkots robežslāņa novērtējums un empīriskās sakarības, kā arī analītiskās un skaitliskās vienādojumu risināšanas metodes, modelēšana un empīriskās metodes siltumapmaiņas un plūsmas mehānikas pētījumos. Studiju kursa apguves laikā tiek pilnveidotas inženiertehnisko aprēķinu un analīzes prasmes, izmantojot zinātnisko un tehnisko literatūru.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātās zināšanas siltuma un masas teorijā un tās praktisko nozīmi. Studiju kursa uzdevumi ir aplūkot robežslāņa teorijas galvenos jautājumus un attīstīt prasmes izmantot empīriskās sakarības siltumapmaiņas un plūsmas mehānikas aprēķinu veikšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atrast un apkopot informāciju par jaunākiem pētījumiem saistītā tematiskā jomā. - Pārbaudes veidi un metodes: darbs ar zinātnisko literatūru, referāts, diskusijas.
Kritēriji: students izmanto atbilstošus informācijas avotus, atbilstoši prasībām noformē atsauces, formulē savu viedokli, pamatojoties uz zinātnieku pētījumiem un atzinumiem Spēj izskaidrot un analizēt dabā un tehnoloģiskajās iekārtās notiekošos siltumapmaiņas un hidro- un aerodinamisko procesu fizikālo būtību un likumsakarības, izmantojot robežslāņa teorijas terminus un pamatlikumus. - Pārbaudes veidi un metodes: praktiskie darbi auditorijā, mājas aprēķinu darbi, diskusijas, referāta sagatavošana un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students skaidro procesu likumsakarības, izmanto robežslāņa teorijas jēdzienus un pamatlikumus reālu procesu un objektu analīzei. Spēj patstāvīgi veikt siltumtehniskos un plūsmas mehānikas aprēķinus objektiem un iekārtām, kurās starp viskozām plūsmām notiek konvektīvā siltumapmaiņa. - Pārbaudes veidi un metodes: praktiskie darbi auditorijā, mājas aprēķinu darbi, diskusijas, referāta sagatavošana un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students veic siltumtehniskos un plūsmas mehānikas aprēķinus. Spēj analizēt eksperimentālās metodes un datormodelēšanas iespējas robežslāņa pētījumos. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, diskusijas, referāts, eksāmens. Kritēriji: apkopo un salīdzina divas pētījumu eksperimentālās vai datormodelēšanas metodes. Izstrādā referātu ar zinātniskā pētījuma elementiem. Augstākam vērtējumam: analizē vairākas jaunākās metodes vai tehnoloģijas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs ar zinātnisko literatūru un referāta noformējums - 20%
Praktiskie un mājasdarbi - 30% Referāts/Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikas, termodinamikas, siltumapmaiņas un hidro- un gāzu dinamikas pamati lietošanas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|