Kods | SD0003 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovatīvu produktu izstrāde un uzņēmējdarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Studiju departaments | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Gaile-Sarkane, Vita Brakovska, Anita Geriņa-Ancāne, Jūlija Gušča, Elīna Miķelsone, Valentīna Strautmane, Modris Ozoliņš, Ieva Andersone, Darja Čirjuļina, Deniss Kolosovs, Judīte Jakubāne, Gina Mata, Jana Eriņa, Gerda Gaidukova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par biznesa uzsākšanas un attīstības procesiem no biznesa idejas līdz pat gatavam produktam. Studiju kursa ietvaros tiek attīstītas studējošo kompetences jaunu produktu izstrādāšanā un tehnoloģiju pārnesē, tiek veidota uzņēmējprasme un iegūto zināšanu par jaunu produktu izstrādi pielietošana praksē. Vienlaikus tiek veicināta vispārējā jaunrades un plānošanas prasmju attīstība, kā arī prasme prezentēt individuālās idejas. Mācību darbs ir orientēts uz zināšanu apguvi darot un integrētu teorētisko zināšanu veidošanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas jaunu produktu izstrādāšanu, tehnoloģiju pārnesi, uzņēmējdarbību, kā arī inovācijām un to rezultātu komercializācijas jautājumos, veicināt prasmi izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodes praksē un profesionālajā attīstībā, uzsākot komercdarbību un veidojot uzņēmumus, kā arī vadot komandas darbu, attīstīt prasmi prezentēt individuālās idejas. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt studējošo prasmes: - noteikt patērētāju (klientu) vajadzības un tās pārvērst produkta funkcijās; - izmantot jaunrades metodes un spēt tās izmantot konkrētā situācijā; - pārzināt ražošanas procesu un spēt analizēt procesu kartes/produktu rasējumus; - izstrādāt produkta specifikāciju ekonomisko aprēķinu veikšanai; - spēt atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus ekonomiskos un tehniskos rādītājus un indikatorus; - plānot un organizēt investīciju piesaistes procesu, prot sastādīt investīciju plānu; - atrast, atlasīt, izvērtēt, strukturēt informāciju un izskaidrot to citiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt patērētāju (klientu) vajadzības un tās pārvērst produkta funkcijās. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, individuālie un grupu projekti, prezentācijas.
Kritēriji: spēj novērtēt, analizēt, diskutēt un atrast atbilstošākos risinājumus. Spēj sintezēt jaunas idejas. Pārzina dažādus inovāciju aspektus, jaunrades metodes un to nozīmi, spēj novērtēt atbilstošās metodes lietderību konkrētā situācijā. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, individuālie un grupu projekti, prezentācijas. Kritēriji: spēj atšķirt atklātas un slēgtas inovācijas, izvēlēties tām atbilstošos biznesa modeļus. Pārzina jaunu produktu izstrādes un tehnoloģiju pārneses procesus - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, individuālie un grupu projekti. Kritēriji: spēj integrēt un apvienot dažādus risinājumus jaunu produktu izstrādē. Pārzina ražošanas procesu un spēj analizēt procesu kartes/produktu rasējumus un atbilstoši tiem izstrādāt produkta specifikāciju ekonomisko aprēķinu veikšanai. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, individuālie un grupu projekti, prezentācijas. Kritēriji:pārzina tāmēšanas pamatus un spēj veikt produktu ekonomisko izvērtēšanu. Spēj atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus ekonomiskos un tehniskos rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem situācijas risināšanai atbilstošākos. - Pārbaudes veidi: individuālie un grupu projekti, gala pārbaudes darbs (eksāmens), prezentācija. Kritēriji: spēj izstrādāt produktu prototipus. Izprot investīciju piesaistes procesu, prot sastādīt investīciju plānu. - Pārbaudes veidi: individuālie un grupu projekti, gala pārbaudes darbs (eksāmens), prezentācija. Kritēriji: prot izstrādāt piedāvājumus potenciālajiem investoriem. Spēj sastādīt biznesa un investīciju plānu, to prezentēt investoriem. Spēj atrast, atlasīt, izvērtēt, strukturēt informāciju un izskaidrot to citiem. - Pārbaudes veidi: praktiskie uzdevumi (grupu un/vai individuālais darbs), diskusijas, prezentācijas. Kritēriji: spēj pārliecinoši izklāstīt savu viedokli, prezentēt grupas darba rezultātus, publiski argumentēt savu viedokli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu vai individuāls darbs - 30%
Grupas/individuāli darbi auditorijā - 20% Kontroldarbi/pārbaudes darbi - 10% Produkta prototipa un investīciju plāna prezentācija (eksāmens) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ieteicamas priekšzināšanas uzņēmējdarbībā un ekonomikas pamatos, nozares tehnoloģijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|