Kods | IVF707 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu pētniecības metodes teritoriālajā attīstībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Armands Auziņš, Līga Kamola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver jautājumus par pētniecības būtību, pamatjēdzieniem un metodoloģiju, akcentējot teritoriālās attīstības un tās novērtēšanas jomās plašāk izmantotās pētniecības metodes. Studenti attīsta prasmes un kompetenci pētniecībā, piemēram, literatūras un zinātnisko rakstu analīzes veikšanā, empīrisko pētījumu veikšanā, metodes izvēlē atbilstoši pētījuma parametriem, pētījuma rezultātu analīzē un izvērtēšanā, datu interpretēšanā un prezentēšanā, u.c. Studiju kursa laikā studenti apgūst vairākas datu apstrādes datorprogrammas un sagatavo pētījumu vai zinātnisko rakstu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot un attīstīt studentu izpratni par pētniecības metodēm kā pamatu fundamentālo un lietišķo pētījumu veikšanai teritoriālās attīstības plānošanā un attīstības novērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par pētniecības metodēm kā pamatu fundamentālo un lietišķo pētījumu veikšanai teritoriālās attīstības plānošanā un attīstības novērtēšanā; - veidot izpratni par pētījuma etapiem, struktūru un organizāciju; - veidot praktiskas iemaņas darbam ar dažādām pētījumu metodēm un atbilstoši situācijai tās izvēlēties un pielietot telpiskās attīstības plānotāja darbā; - attīstīt analītisko un kritisko domāšanu un spēju raksturot pētījuma metožu lietojamības atbilstību pētījuma dizainam un citiem būtiskiem parametriem; - attīstīt projektu un individuālā darba prasmi; - veidot profesionālās terminoloģijas lietošanas prasmi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot jēdzienus, pētījumu stratēģijas, dizainu un pētījumu veidus. - 1) 1. grupu darbs.
2) 1. individuālais darbs.
3) Eksāmens. Spēj definēt pētniecisko problēmu, izvēlēties atbilstošās pētnieciskās metodes, kritiski izvērtēt zinātnisko publikāciju un pētnieciskos pārskatus. - 1) 1. individuālais darbs. 2) 2. individuālais darbs. 3) Eksāmens. Spēj analizēt un izvērtēt zinātnisko literatūru, izvērtēt zinātnisko publikāciju saturu un izstrādāt recenziju, kurā argumentēti izklāsta savu viedokli. - 1) 2. grupu darbs. 2) 2. individuālais darbs. Spēj atšķirt kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus, pārzina konkrētu pētījumu metodes un spēj tās lietot pētījumu veikšanā. - 1) 2. grupu darbs. 2) 2. individuālais darbs. 3) Eksāmens. Prot atlasīt, apkopot, analizēt, sistematizēt, interpretēt un argumentēt pētījumā iegūtos datus. Spēj datus statistiski apstrādāt, iegūtos rezultātus novērtēt un atspoguļot. - 1) 2. grupu darbs. 2) Prezentācija. Spēj lietot e-resursus pētījumu veikšanā un prot lietot datorprogrammas datu apkopošanā un analīzē. - 1) 2. grupu darbs. 2) Prezentācija. Spēj lietot profesionālo terminoloģiju teritoriālās attīstības plānošanas un attīstības novērtēšanas pētījumos. - 1) 1. un 2.grupu darbs un 1. un 2. individuālais darbs. 2) Prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. individuālais darbs – Pašnovērtējums par pētniecības pieredzi - 10%
2. individuālais darbs – Recenzija par zinātnisko rakstu - 20% 1. grupas darbs - Krustvārdu mīkla par pētniecības jautājumiem, izvēloties tematu no saraksta - 20% 2. grupas darbs – Pētījums par kādu aktuālu teritoriālās attīstības plānošanas vai attīstības novērtēšanas jomas jautājumu, datu apstrāde ar izvēlētu datorprogrammu, prezentē pētījuma vai zinātniskā raksta rezultātu - 40% Eksāmens - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pētījumu veikšana un metodes, kuras apgūtas bakalaura studiju līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|