Kods | DEF722 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | UX projektēšanas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oksana Ņikiforova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek mācīti informācijas sistēmu lietotāja pieredzes (angl. User eXperience – UX) un lietotāja saskarnes (angl. User Interface – UI) projektēšanas pamati, kā arī kā veikt informācijas sistēmas lietojamības ekspertīzi. Studiju kursa sākumā ir ieskats informācijas sistēmas lietotāja pieredzes un lietojamības aspektos un jēdzienos. Turpmāk UX/UI projektēšanas principi ir apskatīti no lietotāja izpētes viedokļa, lai noteiktu lietotāju vēlmes un vajadzības. Studenti iemācīsies definēt UX/UI prasības informācijas sistēmām, veidojot lietotāju personības (profilus), lietotāju stāstus un sistēmas lietošanas gadījumu scenārijus. Kā arī studiju kursā ir piedāvāts apgūt prakses informācijas sistēmu lietotāja saskarnes skiču (angl. UI Mockups), maketu (angl. UI Wireframes) un klikšķināmu prototipu (angl. UI Prototype) projektēšanā, izmantojot modernus UI projektēšanas rīkus. Studiju kursā ir aplūkoti tādi temati, kā lietotāju izpēte, uz lietotāju orientēta projektēšana (angl. User-Centred Design), UI prototipu veidošana, lietojamības testēšana, u.c. Studiju kurss ietver teoriju un praktiskus darbus uz lietotāju orientētas informācijas sistēmas lietojamības projektēšanā, kuros studentiem būs piedāvāta iespēja darboties pašam, komandā un vērtēt citu studentu projektus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apmācīt un virzīt studentus apgūt uz lietotājiem orientētas informācijas sistēmu lietošanas pieredzes projektēšanas principus, metodes un rīkus, lai studiju kursa noslēgumā studenti būtu kompetenti definēt lietojamības prasības informācijas sistēmām, projektēt uz lietotāju orientēto sistēmas lietošanas pieredzi un izvēlēties tam atbilstošās metodes un rīkus. Studiju kursa uzdevumi: - radīt izpratni par informācijas sistēmas lietotāja pieredzes projektēšanas un lietojamības uzlabošanas pamatiem; - radīt izpratni par uz lietotājiem orientētu informācijas sistēmas projektēšanas būtību un lomu informācijas sistēmu izstrādē; - attīstīt prasmes pielietot lietotāju pieredzes projektēšanas metodes un rīkus informācijas sistēmu projektēšanā; - attīstīt prasmes definēt prasības informācijas sistēmu lietotāja pieredzes projektēšanai un lietojamības uzlabošanai; -attīstīt prasmes efektīvi komunicēt un sadarboties ar citiem komandas locekļiem, darbojoties ar UX/UI projekta izstrādi grupā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot lietotāja pieredzes un lietojamības pamatkoncepcijas, terminoloģiju un lomu informācijas sistēmu projektēšanā - Eksāmens. Spēj veikt lietotāju izpēti, lai nodefinētu prasības lietotāja pieredzes projektējumam saskaņā ar labajām lietojamības praksēm - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Eksāmens. Spēj pielietot lietotāju pieredzes projektēšanas metodes un rīkus informācijas sistēmu projektēšanā saskaņā ar labajām lietojamības praksēm - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Eksāmens. Spēj veidot informācijas sistēmas lietotāja saskarnes prototipu, saskaņā ar labajām lietojamības praksēm - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Eksāmens. Spēj veikt informācijas sistēmas lietojamības ekspertīzi, identificējot lietotāja pieredzes problemātiskus fragmentus un iesakot rekomendācijas lietojamības uzlabošanai - Novērtējums par citas komandas izstrādāta studiju kursa projekta vērtēšanu. Spēj efektīvi sadarboties ar citiem komandas locekļiem, kopā izstrādājot studiju projektu - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu izpildīšanas ieguldījuma vērtēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju kursa projekta izstrāde - 60%
Citas komandas izstrādāta studiju kursa projekta novērtēšana - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|