Kods | LJA564 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu datortīkli, programmēšana un kiberdrošība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Gasparjans, Maksims Vorobjovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas, kas nepieciešams, lai kuģu inženieris veiksmīgi izmantotu datoru sistēmas un programmēšanas elementus. Tas iepazīstina ar programmēšanas funkcijām Excel programmā, inženieruzdevumu algoritmizācijas procesiem, uzdevumu algoritma tipiem un veidiem, programmēšanas procesiem.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas, kuras ļauj studiju kursa absolventiem izmantot datorus, programmēšanas elementus, uzdevumu algoritmizācijas, atbilstoši kuģu klasifikācijas Reģistru, ISM-CODE sertifikācijas prasībām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas un prasmes, lai spētu patstāvīgi formulētu un kritiski analizēt datoru tehnoloģijas procesu jūras transportā, kā arī pamatot savus priekšlikumus. 2. Sniegt ieskatu par pamatiem un metodēm, kas nodrošina mūsdienīgās kiberdrošības pieejas īstenošanu jūrniecības nozarē. 3. Sniegt ieskatu kiberdrošības zinātnes koncepcijās, tehnoloģijās un labākās praksēs. 4. Izskatīt IT risku vadības pamatpieejas, informācijas, cilvēkresursu un fizisko IT resursu vadību, veikt iegūto zināšanu praktisku pielietošana problēmu risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj parādīt padziļinātas teorētiskās zināšanas inženierzinātņu uzdevumu algoritmizācijas un programmas sastādīšanas. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma).
Kritēriji: patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto inženierzinātņu uzdevumu programmēšanas teoriju, lai to pielietotu kuģu ekspluatācijas profesionālā darbībās jautājumos. Prasmes. Spēj patstāvīgi izmantot apgūto programmēšanas teoriju praktiskai pielietošanai inženiertehnisko problēmu risināšanā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja ar kritisku izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, sadarbībā ar citiem strādāt un risināt inženiertehnisko problēmsituāciju. Kompetences. Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt izstrādāto algoritmshēmu un programmatūras risinājumu inženiertehniskās ekspluatācijas problēmas, kā arī pamatot savus priekšlikumus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs, diskusijas, situāciju analīzes - 10%
Studējošā praktiskais darbs un referāta aizstāvēšana - 40% Mājasdarbi - 20% Ieskaites darbs - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz informātikas un matemātikas studiju kursiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|