LJA164 Kuģu datortīkli un kiberdrošība

Kods LJA164
Nosaukums Kuģu datortīkli un kiberdrošība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Jūras transports
Struktūrvienība Latvijas Jūras akadēmija
Mācībspēks Aleksandrs Gasparjans, Maksims Vorobjovs
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz pamatzināšanas, kas nepieciešamas kuģa virsniekam, lai sekmīgi izmantotu informācijas tehnoloģijas, datorus, serverus un datortīklus uz kuģiem. Tas iepazīstina ar informācijas sistēmu veidiem un to izmantošanas un problēmu novēršanas metodēm..
Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Informācijas tehnoloģiju un sistēmu jēdziens un sastāvdaļas. 2 0 2 0
2. Datoru tīkli jūras transportā. 4 0 4 0
3. Datoru tīkli, datoru tīklu topoloģijas, IT riski. 6 4 6 4
4. Lokālie datoru tīkli (LDT). 4 2 4 2
5. Globālie datoru tīkli (GDT). 3 2 3 2
6. Datortīklu organizācija, konstruēšana un administrēšana. 10 16 10 16
7. Datortīklu projektēšanas uzdevumu nostādnes. 13 6 13 6
8. Kiberdrošības pamati. 6 2 6 2
Kopā: 48 32 48 32
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas un iemaņas datorzinātnes nozarē, kas ļauj izglītojamajiem izmantot datorus, serverus un datortīklus darba izpildei uz kuģiem atbilstoši STCW konvencijā u.c. saistošajos dokumentos noteiktajām prasībām. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmi: – izprast kuģu datoru, datortīklu, serveru un perifērijas iekārtu uzbūves un darbības pamatprincipus, kā arī to nozīmi un pielietojumu kuģa ekspluatācijā; – piemērot kiberdrošības principus kuģa un u.c. datoru un datortīklu ekspluatācijā; – nosaukt apdraudētās kuģa/krasta informācijas sistēmas un identificēt kiberapdraudējuma riskus; – rīkoties atbilstoši ārkārtas rīcības plānam kiberapdraudējuma vai datortīkla kļūmes gadījumā; – identificēt kļūmes datortīklu darbībā un tās novērst sadarbībā ar krasta personālu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas. – Izprot kuģu datoru, datortīklu, serveru un perifērijas iekārtu uzbūves un darbības pamatprincipus, kā arī to nozīmi un pielietojumu kuģa ekspluatācijā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: procesu pieejas būtības un priekšrocību, kā arī procesu analīzes un uzlabošanas metožu pārzināšana.
Prasmes. – Prot nosaukt apdraudētās kuģa/krasta informācijas sistēmas un identificēt kiberapdraudējuma riskus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja ar kritiski izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, sadarbībā ar citiem strādāt un risināt problēmsituācijas.
Kompetences. – Spēj piemērot kiberdrošības principus kuģa un u.c. datoru un datortīklu ekspluatācijā. – Spēj rīkoties atbilstoši ārkārtas rīcības plānam kiberapdraudējuma vai datortīkla kļūmes gadījumā. – Spēj identificēt kļūmes datortīklu darbībā un tās novērst sadarbībā ar krasta personālu. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupu darbs, diskusijas, situāciju analīzes - 10%
Studējošā praktiskais darbs un aizstāvēšana - 40%
Mājasdarbi - 20%
Ieskaites darbs - 30%
 
Priekšzināšanas Studiju kurss balstās uz informātikas un matemātikas mācību programmām, kas iegūtas vidējā izglītībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.0 1.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]