Kods | LJA164 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu datortīkli un kiberdrošība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Gasparjans, Maksims Vorobjovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas, kas nepieciešamas kuģa virsniekam, lai sekmīgi izmantotu informācijas tehnoloģijas, datorus, serverus un datortīklus uz kuģiem. Tas iepazīstina ar informācijas sistēmu veidiem un to izmantošanas un problēmu novēršanas metodēm.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas un iemaņas datorzinātnes nozarē, kas ļauj izglītojamajiem izmantot datorus, serverus un datortīklus darba izpildei uz kuģiem atbilstoši STCW konvencijā u.c. saistošajos dokumentos noteiktajām prasībām. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmi: – izprast kuģu datoru, datortīklu, serveru un perifērijas iekārtu uzbūves un darbības pamatprincipus, kā arī to nozīmi un pielietojumu kuģa ekspluatācijā; – piemērot kiberdrošības principus kuģa un u.c. datoru un datortīklu ekspluatācijā; – nosaukt apdraudētās kuģa/krasta informācijas sistēmas un identificēt kiberapdraudējuma riskus; – rīkoties atbilstoši ārkārtas rīcības plānam kiberapdraudējuma vai datortīkla kļūmes gadījumā; – identificēt kļūmes datortīklu darbībā un tās novērst sadarbībā ar krasta personālu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
– Izprot kuģu datoru, datortīklu, serveru un perifērijas iekārtu uzbūves un darbības pamatprincipus, kā arī to nozīmi un pielietojumu kuģa ekspluatācijā.
- Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma).
Kritēriji: procesu pieejas būtības un priekšrocību, kā arī procesu analīzes un uzlabošanas metožu pārzināšana. Prasmes. – Prot nosaukt apdraudētās kuģa/krasta informācijas sistēmas un identificēt kiberapdraudējuma riskus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja ar kritiski izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, sadarbībā ar citiem strādāt un risināt problēmsituācijas. Kompetences. – Spēj piemērot kiberdrošības principus kuģa un u.c. datoru un datortīklu ekspluatācijā. – Spēj rīkoties atbilstoši ārkārtas rīcības plānam kiberapdraudējuma vai datortīkla kļūmes gadījumā. – Spēj identificēt kļūmes datortīklu darbībā un tās novērst sadarbībā ar krasta personālu. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs un tā aizstāvēšana, mājasdarbi, ieskaites darbs (kombinēta forma). Kritēriji: spēja formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs, diskusijas, situāciju analīzes - 10%
Studējošā praktiskais darbs un aizstāvēšana - 40% Mājasdarbi - 20% Ieskaites darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz informātikas un matemātikas mācību programmām, kas iegūtas vidējā izglītībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|