Kods | LJA151 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cilvēku attiecību psiholoģija jūrniecības vidē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Šimkuva, Andris Jansons | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss saistīts ar jūrnieku profesionālo pienākumu izpildīšanu kuģa apstākļos. Studiju kursa apguves laikā studenti iegūst zināšanas par cilvēku psiholoģiskajiem tipiem, to uzvedības modeļiem un attiecību aspektiem kuģa apstākļos, par kuģu komandas – mazās grupas veidošanas psiholoģiskajiem un socioloģiskajiem aspektiem, studenti apgūst prasmes un iemaņas darbam multinacionālās komandās. Studiju kurss nodrošina kuģu navigācijas sardzes virsnieku sagatavotības atbilstību STCW konvencijas un tās Kodeksa 2010. gada grozījumu prasībām, ņemot vērā kuģu speciālistu darbības īpatnības uz kuģa; sniegt zināšanas un prasmes attiecībā uz cilvēkresursu vadību, līderismu, vadības prasmēm. Studiju kurss ietver MLC konvencijas regulējuma apguvi attiecībā uz jūrnieku darba un sadzīves apstākļiem. Studenti pilnveido pētnieciskās prasmes studiju kursa apguves laikā.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt kuģu navigācijas sardzes virsnieku sagatavotības atbilstību STCW konvencijas un tās Kodeksa (STCW Kodeksa A-II/1. tabula un STCW Kodeksa A-II/2. tabula) standartiem un 2010. gada grozījumu prasībām. Studiju kursa uzdevumi: 1) sniegt studentiem zināšanas, veidot prasmes un attīstīt kompetences par cilvēka faktora nozīmi un tā ietekmi uz profesionālo darbību uz kuģa; 2) sniegt studentiem zināšanas, veidot prasmes un attīstīt kompetences par cilvēkresursu vadību, līdera prasmēm un kompetencēm; 3) nodrošināt nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetenci cilvēku attiecību veidošanā specifiskos apstākļos uz kuģa, saistībā ar stresu, nogurumu, konfliktiem jūrnieku profesionālo pienākumu pildīšanā uz kuģa; 4) sniegt zināšanas par cilvēku psiholoģiskajiem tipiem un attiecību galvenajiem aspektiem, kas palīdz veidot praktiskas iemaņas, veicot darba pienākumus kuģa multinacionālās komandās 5) pilnveidot pētnieciskās iemaņas, veicot komplekso patstāvīgo darbu, un iepazīstināt ar aktuāliem pētījumiem par jūrnieku darba dzīvi un tās kvalitāti, pamatojoties uz MLC un STCW konvencijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Pārzina kuģa personāla vadības pamatus; pārzina efektīvas kuģa apkalpes vadības metodes, pārzina atbilstošus starptautiskos normatīvos aktus jūrniecības jomā, zina kultūru atšķirības un jūrniecībā nodarbināto etnisko grupu uzvedību modeļus, pārzina konfliktu izcelsmes procesu, pārzina darba slodzes vadības un efektīvu kuģa apkalpes vadības procesu. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs.
Kritēriji: studiju kursa izskatīto tēmu pārzināšana, semināros prezentēto komplekso darbu rezultātu izprašana, spēja argumentēti izklāstīt viedokli un spēja analizēt materiālus. Prasmes. Prot organizēt kuģa apkalpes darbu, prot efektīvi strādāt apkalpē ar dažādu nacionalitāšu jūrniekiem, prot ierobežot un risināt konfliktus, prot ierobežot stresa ietekmi uz kuģa apkalpi, prot nodrošināt labvēlīgus darba un sadzīves apstākļus jūrniekiem. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs. Kritēriji: studenti prot patstāvīgi analizēt kuģa apkalpes vadības procesu, spēj analizēt materiālus, spēj efektīvi risināt konfliktus, organizēt darba un sadzīves jautājumus uz kuģa, prot efektīvi strādāt multinacionālā apkalpē. Studenti prot kritiski reflektēt par apgūto teoriju, strādāt grupā un risināt problēmsituācijas saistībā ar darba un sadzīves procesu uz kuģa. Kompetences. Spēj patstāvīgi analizēt materiālus situācijas, problēmas, kas saistās ar cilvēku attiecībām jūrniecības vidē. Spēj pieņemt attiecīgos lēmumus un rīkoties. Spēj argumentēti pamatot savus priekšlikumus, lēmumus vai risinājumus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs, gala ieskaites darbs, kompetence referēt par sasniegto kompleksā darba rezultātu. Kritēriji: tiek vērtēta studenta kompetence izteikt argumentētu viedokli semināros, spēja analizē materiālus, studiju kursā iegūto kompetenci students prot izmantot zināšanas un prasmes konkrētu problēmattiecību risināšanā kuģa apkalpes darbā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs grupās
- 10%
Materiālu analīze - 20% Kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana - 25% Diferencētais ieskaites darbs - 25% Gala ieskaites darbs - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Psiholoģija- vidusskolas kurss, darba aizsardzība un darba likumdošana, navigācija-I d., Kuģošanas drošība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|