Kods | LJA571 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltumtehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladimirs Nikolajevs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz vispārēju ieskatu siltumenerģijas pārveidošanas tehnoloģijās un nodrošina teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apgūšanu saistībā ar termisko mašīnu (siltuma dzinēju, kompresoru, saldēšanas mašīnu u.c.), siltuma transformatoru un kuģa siltumnerģētisko iekārtu darbības principiem. . Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/6 standarta un profesijas standarta prasībām, kā arī ņemot vērā IMO 7.08 paraugkursa rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus. . Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas par vielu parametru likumsakarībām, siltuma apmaiņas un siltuma pārejas procesu aprēķiniem, enerģiju un procesu saistību dabā un kuģa iekārtās (siltuma dzinēju, kompresoru, saldēšanas mašīnu u.c.). Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt ar termodinamikas un siltumapmaiņas pamatiem; - iemācīt izprast dažādu termisko dzinēju un siltuma transformatoru darbības principus; - iemācīt izdarīt termodinamisko procesu aprēķinus un izprast termisko mašīnu (dzinēju, kompresoru, saldēšanas mašīnu u.c.) darbības efektivitātes paaugstināšanas iespējas, - attīstīt prasmes noteikt un plānot tehniskās ekspluatācijas pasākumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1) Spēj parādīt zināšanas termodinamikā un siltumpārvadē, tai skaitā zināšanas termodinamisko procesu aprēķinos.
2) Spēj parādīt zināšanas termisko mašīnu darbības efektivitātes paaugstināšanā.
- Metodes: aprēķinu darbi; testi; gala pārbaudījumi.
Kritēriji:
1) Izprot termodinamikas un siltumapmaiņas pamatus.
2) Zināšanas par termisko mašīnu darbības efektivitātes paaugstināšanu
Prasmes. 1) Spēj piemērot termodinamikas likumus un likumsakarības kuģa mašīnu un sistēmu ekspluatācijā, kā arī praktisku uzdevumu risināšanā. 2) Spēj izmantot darba vielu siltumfizikālo īpašību diagrammas. - Metodes: aprēķinu darbi; testi; gala pārbaudījumi. Kritēriji: 1) Prot piemērot termodinamikas likumus un likumsakarības kuģa mašīnu un sistēmu ekspluatācijā. Spēj aprēķināt praktiskos uzdevumus. 2) Prot izmantot darba vielu siltumfizikālo īpašību diagrammas. Kompetences. Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6 sadaļas prasībām: 1) Spēj izskaidrot un pamatot termodinamiskos procesus un siltuma un masas apmaiņu termiskajos dzinējos, enerģētiskajās iekārtās elektroenerģijas un siltuma ražošanai, aukstumiekārtās un siltuma sūkņos. 2) Spēj aprēķināt un novērtēt termisko dzinēju, tehnoloģisko iekārtu, siltumizolācijas un būvkonstrukciju efektivitāti no termodinamikas un siltumapmaiņas teorijas viedokļa. - Metodes: aprēķinu darbi; testi; gala pārbaudījumi. Kritēriji: 1) Spējas patstāvīgi kritiski analizēt termodinamiskos procesus un siltuma un masas apmaiņu termiskajos dzinējos, enerģētiskajās iekārtās elektroenerģijas un siltuma ražošanai, aukstumiekārtās un siltuma sūkņos, kā arī pamatot savus priekšlikumus. 2) Spējas patstāvīgi aprēķināt un novērtēt termisko dzinēju, tehnoloģisko iekārtu, siltumizolācijas un būvkonstrukciju efektivitāti no termodinamikas un siltumapmaiņas teorijas viedokļa, kā arī pamatot savus priekšlikumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aprēķina darbi - 30%
Testi - 30% Gala pārbaudījums - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, informācijas tehnoloģijas vidusskolas zināšanu līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|